Nemčija nasprotuje povračilnim carinam za kitajska električna vozila
Nemške proizvajalce avtomobilov, kot so BMW, Mercedes-Benz in Volkswagen, bi lahko močno prizadele povračilne carine, saj imajo vsi veliki proizvodne obrate na Kitajskem. Nemčija bi zato lahko poskušala preprečiti, da bi Evropska unija uvedla povišane carine na kitajska električna vozila (EV), ki naj bi po poročanju začele veljati 4. julija, ali pa bi jih vsaj omilila. Evropska unija je pred kratkim razkrila možnost uvedbe carin do 38,1 odstotka za kitajske proizvajalce električnih vozil, zaradi preiskave proti več proizvajalcem, ki naj bi prejemali subvencije kitajske vlade, kar jim omogoča prodajo vozil v EU po znižanih cenah.
Ukrepi EU bodo verjetno prizadeli kitajske proizvajalce, kot so BYD, Geely in SAIC Motor. Kitajska pa je že namignila na povračilne carine na vozila, izdelana v EU z velikimi motorji, kar bi močno prizadelo BMW, Mercedes-Benz in Porsche. Nemški kancler Olaf Scholz je poudaril, da bi carine EU lahko imele dolgoročne posledice, zlasti za ustvarjanje delovnih mest v Nemčiji.
Scholz je v izjavi za Associated Press dejal: “Osamitev in nezakonite carinske ovire – zaradi česar je na koncu vse dražje in vsi revnejši. Svojih trgov ne zapiramo tujim podjetjem, ker tega tudi ne želimo za naša podjetja.” Nemški proizvajalci so na Kitajskem postavili ogromne tovarne in imajo koristi od kitajskih subvencij, zato bi povračilne carine te ugodnosti lahko ukinile.
Odzivi proizvajalcev
Nemški proizvajalci avtomobilov se soočajo s potencialno veliko izgubo prodaje na kitajskem trgu v primeru trgovinske vojne. Evropski potrošniki se vse pogosteje odločajo za kitajska električna vozila zaradi njihove cenovne dostopnosti in spodbud, kar bi lahko ogrozilo evropske cilje glede neto nič emisij.
Thom Groot, glavni izvršni direktor The Electric Car Scheme, je poudaril, da potrošniki pozdravljajo nemška prizadevanja za ustavitev ali ublažitev novih tarif za kitajska električna vozila. Groot je izpostavil, da zadnji podatki Mednarodne agencije za energijo kažejo, da Evropa brez kitajskih proizvajalcev ne more doseči svojih ciljev glede električnih vozil.
Jochen Stanzl, glavni tržni analitik pri CMC Markets, je opozoril, da bi lahko EU s carinami proti kitajskim proizvajalcem avtomobilov povzročila več škode kot koristi. Stanzl meni, da nizke carine ne bodo zaščitile evropskih proizvajalcev pred konkurenco iz Daljnega vzhoda, Nemčija pa poskuša preprečiti škodljive povračilne ukrepe Kitajske.
Russ Mould, investicijski direktor pri AJ Bell, je dodal, da bi se EU morda morala osredotočiti na povečanje povpraševanja po električnih vozilih in reševanje vprašanj, kot so stroški, zmogljivost dosega in razpoložljivost polnilne infrastrukture, namesto da odpira novo trgovinsko vojno. Podražitev poceni električnih vozil preko tarif je nenavadna pot do cilja postopnega opuščanja motorjev z notranjim zgorevanjem do leta 2035.
[Vir: Euronews]; Portal24; Foto: Pexels