Na Madžarskem bo zrasel večnamenski evropski center podjetja BYD

Kitajski proizvajalec električnih vozil BYD namerava na Madžarskem vzpostaviti svoj ‘evropski center’, je na novinarski konferenci v Budimpešti napovedal predsednik in izvršni direktor podjetja Wang Chuanfu.

Ob boku madžarskega premierja Viktorja Orbána je poudaril, da bo nov center, ki bo ustvaril približno 2.000 delovnih mest, igral ključno vlogo pri krepitvi prisotnosti podjetja v Evropi. Napoved prihaja v času, ko se Madžarska vse bolj uveljavlja kot pomemben partner Kitajske v Evropski uniji, kar sproža tako gospodarske priložnosti kot politične razprave.

Večnamenski center za evropski trg

Po poročanju Reutersa bo evropski center BYD na Madžarskem opravljal tri glavne funkcije: služil bo kot središče za prodajo in poprodajne storitve, kot testni center ter kot razvojni obrat za prilagajanje modelov vozil evropskim standardom in potrebam.

Wang je izpostavil, da je Madžarska zaradi svoje razvite avtomobilske industrije, dobro razvite infrastrukture in uveljavljene industrijske baze idealna lokacija za takšen projekt. Natančna lokacija centra še ni razkrita, a pričakuje se, da bo v bližini obstoječih ali načrtovanih proizvodnih obratov BYD v državi.

BYD že od leta 2016 deluje v Madžarski, kjer ima v mestu Komárom tovarno za sestavljanje električnih avtobusov. Poleg tega je v gradnji še ena tovarna za proizvodnjo električnih vozil v Szegedu, ki naj bi začela obratovati konec letošnjega leta. Nov center bo tako še dodatno okrepil položaj BYD na evropskem trgu, kjer si podjetje prizadeva do leta 2030 postati vodilni proizvajalec električnih vozil.

Madžarska kot kitajski most v Evropo

Madžarska pod vodstvom Viktorja Orbána v zadnjih letih intenzivno poglablja gospodarske vezi s Kitajsko, kar je del širše strategije približevanja vzhodnim partnerjem. Poleg BYD so v državi prisotna tudi druga kitajska podjetja, kot je proizvajalec baterij CATL, ki v Debrecenu gradi eno največjih evropskih tovarn za litij-ionske baterije.

Po podatkih portala Daily News Hungary je Madžarska v okviru kitajske pobude Pas in pot postala ključni člen za kitajske naložbe v Evropi, kar vključuje tudi infrastrukturne projekte, kot je posodobitev železniške proge med Budimpešto in Beogradom.

Orbán je na novinarski konferenci poudaril, da je sodelovanje z BYD del madžarske strategije za uveljavitev države kot vodilnega akterja v elektromobilnosti. “Avtomobili prihodnosti se bodo izdelovali tudi na Madžarskem,” je dejal in dodal, da bo nov center zaposloval predvsem visoko usposobljene strokovnjake, večinoma inženirje. Madžarska vlada je za privabljanje kitajskih naložb uvedla vrsto spodbud, vključno z državnimi subvencijami in davčnimi olajšavami.

Kljub gospodarskim koristim, ki jih prinašajo kitajske naložbe, pa te v Evropi sprožajo tudi pomisleke. Evropska komisija je marca letos sprožila predhodno preiskavo, ali je BYD za svojo tovarno v Szegedu prejel nepoštene subvencije s strani Kitajske.

Poleg tega nekateri kritiki opozarjajo, da madžarsko zbliževanje s Kitajsko ogroža enotnost EU pri oblikovanju skupne politike do Pekinga.

Miha D. Kovač

Portal24; Foto: Freepik

Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/na-madzarskem-bo-zrasel-vecnamenski-evropski-center-podjetja-byd/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=na-madzarskem-bo-zrasel-vecnamenski-evropski-center-podjetja-byd