Mercedes-Benz je z razstavnim avtomobilom Vision Iconic predstavil koncept, ki združuje bogato zgodovino znamke z napredno tehnologijo prihodnosti. Vozilo, zasnovano kot umetniški izraz in tehnični preboj, napoveduje „novo ikonično dobo oblikovanja“, so sporočili iz podjetja.

Pri Mercedes-Benzu pravijo, da Vision Iconic „uteleša svobodo razmišljanja onkraj konvencionalnega“. S svojim značajem naj bi povezoval preteklost in prihodnost ter utelešal vrednote, ki jih znamka goji že več kot stoletje. Osrednji element avtomobila je na novo interpretirana maska hladilnika – eden najbolj prepoznavnih simbolov Mercedes-Benzove identitete.

„Vision Iconic uteleša našo vizijo prihodnosti mobilnosti,“ je poudaril Markus Schäfer, član upravnega odbora in glavni tehnološki direktor Mercedes-Benz Group AG. Dodal je, da z inovacijami, kot so „nevromorfno računalništvo, solarni premaz in visoko avtomatizirana vožnja četrte stopnje“, znamka postavlja nove standarde v električni in digitalni dobi.

Sprednji del vozila zaznamuje kromirana maska, ki po besedah oblikovalcev združuje tradicijo in sodobnost. Navdih črpa iz klasičnih modelov, kot so W108, W111 in legendarni Mercedes-Benz 600 Pullman. Maska je obdana s širokim kromiranim okvirjem in osvetljeno stekleno rešetko, ki daje vozilu izrazito prisotnost.

„Gre za napreden poklon tradicionalni kromirani maski, ki že več kot 100 let oblikuje obraz Mercedes-Benza,“ so pojasnili pri znamki. Novi pristop vključuje tudi osvetljeno zvezdo na pokrovu motorja in integrirano animirano osvetlitev, ki naj bi po njihovih besedah „čustveno povezala vozilo z uporabnikom“.

Vision Iconic nadaljuje oblikovalsko linijo, predstavljeno z električnim modelom GLC, kjer je bila nova maska tudi prvič uporabljena.

Notranjost kot umetniško delo

Z avtomatizirano vožnjo se spreminja tudi pomen notranjosti avtomobila. Vision Iconic ponuja koncept „salonskega udobja“ in hiperanalognega razkošja, ki združuje digitalne tehnologije z ročno izdelanimi materiali.

„Ta razstavni avtomobil, navdahnjen z zlato dobo tridesetih let, uteleša bistvo Mercedes-Benza,“ je dejal glavni oblikovalec Gorden Wagener. Dodal je, da gre za „skulpturo v gibanju“ in poklon brezčasni eleganci znamke.

Osrednji del notranjosti predstavlja lebdeča steklena struktura, imenovana Zeppelin, ki skriva analogne in digitalne instrumente. Instrumentna plošča ob odprtju vrat oživi s kinematografsko animacijo, navdihnjeno z urarsko natančnostjo kronografov. V središču armaturne plošče je ena od štirih ur v obliki logotipa znamke, ki deluje tudi kot umetna inteligenca sopotnika.

Vozilo je opremljeno z razkošno klopjo iz temno modrega žameta, tla pa so obložena s slamnato intarzijo – tehniko, ki sega v 17. stoletje in jo je Mercedes-Benz na novo oživil v art deco slogu. „Gre za ročno izdelano obdelavo, ki zgodovinsko umetnost vnaša v moderno dobo,“ so poudarili.

Solar Paint – energija sonca v avtomobilu

Ena od tehnoloških novosti je solarni premaz, imenovan Solar Paint, ki omogoča pretvorbo sončne energije v električno. Fotovoltaično aktivna površina bi lahko v idealnih pogojih proizvedla energijo za do 12.000 kilometrov letnega dosega, odvisno od geografske lege in količine sončne svetlobe.

Premaz ne vsebuje redkih zemeljskih elementov ali silicija, hkrati pa je povsem reciklabilen. „Naš cilj je razviti tehnologijo, ki poveča doseg električnih vozil brez dodatne obremenitve okolja,“ so navedli pri Mercedes-Benzu.

Mercedes-Benz preizkuša novo obliko računalniške arhitekture, imenovano nevromorfno računalništvo. Gre za sistem, ki posnema delovanje človeških možganov in omogoča izjemno energetsko učinkovito obdelavo podatkov.

„Nevromorfni sistemi bi lahko zmanjšali porabo energije za obdelavo podatkov pri avtonomni vožnji za 90 odstotkov,“ so pojasnili pri podjetju. Takšni sistemi bi omogočili hitrejše prepoznavanje prometnih znakov, pešcev in ovir ter izboljšali delovanje varnostnih funkcij.

Vision Iconic naj bi bil po njihovih navedbah opremljen z visoko avtomatiziranim voznim sistemom četrte stopnje, ki bi vozniku omogočal sproščeno potovanje brez neposrednega nadzora nad vozilom.

Krmiljenje po žici za večjo natančnost

Posebnost modela Vision Iconic je tudi sistem „steer-by-wire“ – elektronsko krmiljenje brez mehanske povezave med volanom in sprednjima kolesoma. Tak sistem omogoča hitrejše odzive, natančnejše manevriranje in več svobode pri oblikovanju notranjosti.

„Krmiljenje po žici odpira popolnoma nove možnosti za udobje in oblikovalsko svobodo,“ so navedli pri Mercedes-Benzu. Sistem v kombinaciji s krmiljenjem zadnje osi izboljša vodljivost in olajša parkiranje, medtem ko visoko avtomatizirana funkcija parkiranja vozniku povsem odvzame potrebo po ročnem upravljanju.

Ob razkritju vozila je Mercedes-Benz predstavil tudi kapsulno modno kolekcijo Vision Iconic, ki vključuje šest kosov oblačil za moške in ženske. Kolekcija v odtenkih temno modre barve s srebrno-zlatimi poudarki odraža estetiko razstavnega avtomobila.

„Vsak kos slavi pozornost do detajlov in združuje razkošje tridesetih let z najsodobnejšo izdelavo,“ so pojasnili pri podjetju. Kolekcija je bila premierno predstavljena na šanghajskem tednu mode, skupaj s knjigo ICONIC DESIGN Book, ki povzema filozofijo novega oblikovalskega obdobja pri Mercedes-Benzu.

V knjigi, ki vključuje intervjuje z izvršnim direktorjem Olo Kaelleniusom in oblikovalcem Gordenom Wagenerjem, znamka pojasnjuje, kako s prepletom dediščine, inovacij in mojstrske izdelave gradi svojo prepoznavnost v digitalni dobi.

Anja Kadič

Foto: Mercedes-Benz

Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/mercedes-benz-z-modelom-vision-iconic-napoveduje-novo-ikonicno-dobo-oblikovanja/