Mercedes-Benz je v svojem testnem in tehnološkem centru v Immendingenu predstavil najsodobnejši center za testiranje svetlobnih naprav v avtomobilski industriji. Gre za objekt, dolg 135 metrov in visok osem metrov, ki omogoča podrobno preizkušanje žarometov v popolnoma ponovljivih pogojih.
„Novi center omogoča testiranje neodvisno od dneva, vremena ali vplivov okolja,“ so pojasnili pri Mercedes-Benzu. Dodali so, da gre za enega največjih centrov te vrste na svetu.
V centru so zgradili realistično repliko podeželske ceste. Na 135 metrih se nahaja posebna asfaltna mešanica, ki natančno posnema odsevne lastnosti stare ceste.
„Celotna podeželska cesta je avtentično poustvarjena,“ so poudarili. Ob cesti so v 20-metrskih razmikih nameščeni odsevni stebri, možno pa je tudi dodajanje lutk za simulacijo pešcev.
Vzporedno lahko potekajo testi do petih avtomobilov, vključno s simulacijo nasproti vozečega prometa. Naložba v objekt je znašala 10,5 milijona evrov, gradnja pa je trajala dve leti.
Roboti za volanom
Mercedes-Benz v Immendingenu razvija tudi avtomatizirane testne module. Eden najbolj zahtevnih je tako imenovani vzdržljivostni krog Heide. Na njem vozni roboti popolnoma samostojno krmilijo vozila po grobi cesti z luknjami, grbinami in tlakovci.
„Avtomatizacija poveča natančnost voznih manevrov in omogoča delovanje 24 ur na dan, sedem dni v tednu,“ so izpostavili pri podjetju. S tem se zmanjšuje obremenitev testnih voznikov, hkrati pa se testiranje znatno pospeši.
Testna vozila morajo na tem krogu prevoziti do 6000 kilometrov, kar je enakovredno približno 300.000 kilometrom v realnih razmerah. En kilometer na tem poligonu ustreza 150 kilometrom vožnje po izjemno poškodovanih cestah.
Kot vsi testni moduli v Immendingenu ima tudi krog Heide svoj digitalni dvojnik. Poligon je preslikan do podmilimetrske natančnosti, podatki pa se uporabljajo za simulacije in razvojne teste.
„Digitalno prevozimo več tisoč kilometrov, še preden se na poligonu prevozi prvi pravi testni kilometer,“ so razložili. Dodali so, da se za vsako novo modelno serijo digitalno preizkusi več kot 100 različic nastavitev podvozja.
Le najprimernejše rešitve nato pridejo do faze prototipov in fizičnih testov. Po navedbah podjetja to omogoča hitrejši razvoj vozil ter zmanjšanje ogljičnega odtisa.
Citiran glavni tehnični direktor
Na dogodku je spregovoril Markus Schäfer, član upravnega odbora Mercedes-Benz Group AG in glavni tehnični direktor.
„Testni in tehnološki center Immendingen je prvi digitaliziran poligon za testiranje vozil Mercedes-Benz,“ je poudaril. Po njegovih besedah se tam resnično in virtualno testiranje brezhibno združujeta.
„Z uporabo avtomatiziranih programov in najsodobnejše senzorske tehnologije omogočamo, da je razvoj vozil učinkovitejši, hitrejši in trajnostnejši kot kadar koli prej,“ je dodal Schäfer.
Testni center v Immendingenu obsega 520 hektarjev in vključuje več kot 30 modulov. Na voljo je 86 kilometrov prog in 286 križišč.
„V desetih letih je tu približno 30.000 vozil prevozilo več kot 100 milijonov kilometrov,“ so navedli pri Mercedes-Benzu. To je enakovredno 2500 krogom okoli Zemlje.
Na poligonu so proge z nakloni do 100 odstotkov, ceste, ki posnemajo prometne razmere v Evropi, ZDA, na Kitajskem in Japonskem, ter posebne ovire za preizkušanje senzorjev.
Za preizkušanje delovanja senzorjev vozil pri različnih svetlobnih pogojih uporabljajo t. i. umetno sonce. Gre za visokozmogljive luči, kakršne sicer uporabljajo arktične ladje za zaznavanje ledenih gor.
„Simuliramo lahko tudi močan dež in pršenje,“ so dodali pri Mercedes-Benzu. Po njihovih navedbah je danes kar 80 odstotkov testnih voženj, ki so se prej izvajale na javnih cestah, prenesenih v Immendingen.
Ekološki vidik in varstvo živali
Podjetje posebno pozornost namenja varstvu narave. Ovce preprečujejo širjenje grmičevja in ohranjajo travniško pokrajino. Ob njih živijo tudi lame, ki čredo varujejo pred lisicami.
„Na testnem območju delujejo številni ukrepi za zaščito ogroženih vrst,“ so poudarili. Med drugim gre za kobilice, divje čebele, ptice, bobra in dvoživke.
Med ukrepi so nadomestno pogozdovanje, ustvarjanje ribnikov ter nameščanje gnezdilnic in skalnih kupov. V sodelovanju z okoljskimi organizacijami nastajajo nova območja za ohranjanje biotske raznovrstnosti.
Mercedes-Benz je v zadnjem desetletju v Immendingen vložil več kot 400 milijonov evrov. Ob začetku gradnje je naložba znašala 200 milijonov evrov, kasneje pa so v širitev vložili še dodatnih 200 milijonov.
Na lokaciji je stalno zaposlenih več kot 250 ljudi. Ob največjih obremenitvah se številu pridruži še okoli 2100 sodelavcev iz drugih tovarn.
„Immendingen je postal središče za razvoj prihodnjih vozil Mercedes-Benz,“ so izpostavili pri podjetju. Lokacija je od sedeža družbe v Stuttgartu oddaljena le eno uro vožnje.
Foto: Mercedes-Benz
Povezani članki:
Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/mercedes-benz-odprl-najsodobnejsi-center-za-testiranje-luci-v-avtomobilski-industriji/
