Mercedes-Benz in kitajski Hesai bosta razvijala pametne avtomobile

Mercedes-Benz, eden vodilnih svetovnih proizvajalcev avtomobilov, bo v sodelovanju s kitajskim podjetjem Hesai, največjim proizvajalcem lidarjev na Kitajskem, za globalne trge razvijal pametne avtomobile za globalne trge. Reuters sklicujoč se na poučen vir navaja, da gre za pomemben korak, saj je to prvič, da tuji avtomobilski gigant poskuša uporabiti kitajsko tehnologijo lidar za vozila, namenjena prodaji zunaj Kitajske.

Sodelovanje prihaja v času naraščajočih trgovinskih napetosti, zlasti zaradi prizadevanj ZDA, da omejijo uporabo kitajskih komponent in programske opreme v avtomobilih svetovnih proizvajalcev. Kljub temu si nemški avtomobilski sektor, ki je ključni steber šibkega gospodarstva države, prizadeva ohraniti konkurenčnost na svetovnem trgu.

Odločitev ni bila sprejeta čez noč

Odločitev za partnerstvo z družbo Hesai ni bila sprejeta čez noč. Po besedah vira, ki je želel ostati anonimen zaradi zaupnosti informacij, je Mercedes več mesecev tehtal pravna in geopolitična tveganja, preden se je odločil za sodelovanje. Ključni razlogi za izbiro Hesai so nižji stroški in sposobnost podjetja, da zagotovi proizvodnjo v velikem obsegu.

Tiskovni predstavnik Mercedes-Benza je zavrnil komentarje o domnevah glede novih dobaviteljev, kar pušča nekaj prostora za špekulacije. Medtem so delnice Hesai, ki kotira na ameriški borzi, po razkritju novice v zgodnjem trgovanju poskočile za impresivnih 36,6 odstotka. Podjetje je obenem napovedalo pričakovane neto prihodke za leto 2025 v razponu od 3 do 3,5 milijarde juanov (415–484 milijonov dolarjev).

Hesai, ki se na trgu spopada s konkurenti, kot je ameriški Luminar, je v ponedeljek razkril “ekskluzivno večletno” pogodbo z neimenovanim evropskim avtomobilskim proizvajalcem, opisanega kot vodilnega v panogi. Lidar, ki z laserji ustvarja tridimenzionalne slike okolice vozila, je ključna tehnologija za navigacijo in izogibanje oviram v samovozečih sistemih, kar postaja vse bolj pomemben del avtomobilske industrije.

Komercialna poteza v konkurenčnem okolju

Andrew Fan, glavni finančni direktor Hesai, je v intervjuju za Reuters po objavi četrtletnih rezultatov poudaril, da je bila odločitev za sodelovanje povsem komercialne narave. “Proizvajalec avtomobilov mora najti alternative, ki so primerljive po zmogljivosti in ceni, a takšnih preprosto ni,” je dejal Fan, ki imena partnerja ni želel razkriti. Dodal je, da evropski proizvajalci že uporabljajo Hesai lidarje za modele, namenjene kitajskemu trgu, zdaj pa se sodelovanje širi tudi na globalno raven.

Hesai medtem povečuje svoje proizvodne zmogljivosti. Na Kitajskem širi dve proizvodni liniji, s čimer želi letos doseči zmogljivost več kot dveh milijonov enot, da bi zadovoljil naraščajoče povpraševanje. Poleg tega podjetje vzpostavlja proizvodne linije v tujini, ki naj bi začele delovati prihodnje leto, da bi zmanjšalo carinska in logistična tveganja za svoje stranke zunaj Kitajske. Lokacija nove tovarne še ni razkrita.

Povpraševanje po lidarjih raste tudi zaradi razcveta pametnih funkcij v avtomobilih, zlasti na konkurenčnem kitajskem trgu. Primer je športni terenec B10 podjetja Leapmotor, ki je začel prodajo z naprednimi funkcijami pametne vožnje po dostopni ceni 17.950 dolarjev. Vozilo je opremljeno s Hesaijevim lidarjem ATX, ki stane okoli 200 dolarjev na enoto – ceneje kot varnostni pasovi ali zračne blazine, je poudaril Fan. T

Portal24; Foto: Pexels