Marprom uvaja nove vozne rede in plačevanje z bančnimi karticami

S 31. januarjem bo v Mariboru začel veljati prenovljen sistem mestnega potniškega prometa, ki vključuje spremembe voznih redov, dodatna avtobusna postajališča in nove plačilne možnosti. Mestna občina Maribor se z novimi ukrepi osredotoča na izboljšanje dostopnosti in pogostosti prevozov ter na racionalizacijo delovanja. Po poročanju MMC RTV SLO bodo spremembe vplivale na vsakdanjik številnih uporabnikov javnega prometa, zato mestne oblasti pozivajo k strpnosti.

Župan Saša Arsenovič je ob predstavitvi prenove poudaril, da so z ukrepi želeli prispevati k trajnostnemu razvoju mesta. “Želimo vzpostaviti bolj pregleden sistem, da bi postali še bolj trajnostno mesto, da bi se čim več ljudi v tehtanju med avtomobilom in javnim potniškim prometom odločilo za slednje,” je izjavil. Kot je dodal, prenova vključuje tudi projekte, kot so souporaba koles Mbajk, gradnja novih kolesarskih poti in postavitev P&R parkirišč.

Spremembe in novosti v sistemu

Po poročanju MMC RTV SLO prenova mestnega potniškega prometa prinaša bistvene spremembe v strukturi linij. Nova ureditev predvideva šest glavnih linij, ki bodo povezovale najgosteje naseljena območja in vozile na 10 do 20 minut, ter povezovalne in integrirane linije z manjšo frekvenco. Glavne linije so zasnovane tako, da omogočajo hitrejšo in učinkovitejšo povezavo do ključnih točk v mestu.

Mitja Klemenčič iz občinskega urada za komunalo, promet in prostor je poudaril, da so bile pri načrtovanju sprememb upoštevane tudi želje občanov. Od 674 pobud, zbranih v javni razpravi, jih je bilo sprejetih kar 77 odstotkov. “Osnovno omrežje se zmanjšuje z 290 na 220 kilometrov, kar pomeni racionalizacijo in večjo dostopnost,” je dodal. Po novem bo kar 91 odstotkov prebivalcev Mestne občine Maribor imelo postajališče javnega prometa v oddaljenosti do 300 metrov.

Izboljšave uporabniške izkušnje

Direktor Marproma Ranko Šmigoc je ob predstavitvi napovedal tudi uvedbo možnosti plačevanja z bančnimi karticami na avtobusih, kar bo po njegovih besedah pripomoglo k boljši uporabniški izkušnji. “Prenova je velik zalogaj, ki zahteva številne spremembe in prilagoditve, a verjamemo, da bomo z uvedenimi ukrepi dosegli občuten napredek,” je dejal. Po poročanju MMC RTV SLO so potniki že lani dobro sprejeli novo linijo G5, ki povezuje študentsko naselje z Europarkom.

Poleg tega je prenova sistema zasnovana tako, da skrajša vozne čase. Na nekaterih relacijah, na primer s Tezna ali Pobrežja v središče mesta, bo vožnja krajša tudi za 14 minut. Nove linije, kot sta P17 in P14, bodo omogočile boljše povezave do trgovskih središč in južne vpadnice v mesto, kjer je vzpostavljeno tudi novo P&R parkirišče.

Elektrifikacija in trajnostni razvoj

Maribor ostaja v ospredju pri elektrifikaciji javnega prometa. Po poročanju MMC RTV SLO trenutno po mestu vozi devet električnih avtobusov in štiri mini vozila Maister, kar je v slovenskem merilu izjemen dosežek. Do leta 2030 načrtujejo elektrifikacijo polovice voznega parka, kar bo bistveno prispevalo k zmanjšanju emisij in hrupa.

Prenova mestnega prometa je ambiciozen korak Mestne občine Maribor k trajnostnemu in dostopnemu javnemu prevozu. Župan Arsenovič ob tem priznava, da bodo potrebne prilagoditve, vendar verjame, da bodo spremembe dolgoročno koristile celotni skupnosti. “Spremembe so vedno težke, a verjamem, da bomo kot skupnost dobili bistveno boljšo rešitev, kot smo jo imeli do zdaj,” je zaključil.

Portal24; Foto; Pixabay