Lancia Ypsilon obeležuje 40 let elegance in inovativnosti

Lancia Ypsilon, ikonični mestni avtomobil, letos praznuje svojo 40. obletnico, s čimer utrjuje svoj sloves simbola elegance in inovativnosti v avtomobilskem svetu. Od premiere na mednarodnem avtomobilskem salonu v Ženevi leta 1985 je Ypsilon prehodil pot skozi pet generacij in 36 posebnih serij, pri tem pa osvojil srca več kot treh milijonov voznikov. Danes zapuščino nadaljuje novi Ypsilon, ki predstavlja pomemben mejnik kot prvo vozilo v novi dobi znamke Lancia.

Roberto Giolito, vodja oddelka Stellantis Heritage, je ob tej priložnosti izjavil: “Zgodba Lancie Ypsilon govori o brezčasni ikoni, ki se je znala razvijati, a ostati zvesta svojim koreninam. Štirideset let stila in inovacij jo je uveljavilo kot enega od stebrov evropske avtomobilske industrije. Njen uspeh temelji na sposobnosti, da ostaja v koraku s časom, sprejema vplive mode, umetnosti in dizajna ter navdušuje generacije voznikov s svojo edinstvenostjo. Novi Ypsilon zdaj prevzema to dediščino in jo pelje naprej z eleganco ter najsodobnejšo tehnologijo.”

Rojstvo urbane legende

Zgodba Ypsilona se je začela leta 1974, ko je Lancia prevzela trženje modela Autobianchi A 112, ki je postavil temelje za razvoj naslednika. Marca 1985 je na avtomobilskem salonu v Ženevi debitiral Y10, ki je prevzel nalogo nadaljevanja uspešne zgodbe svojega predhodnika. Javnost je navdušil s svojo klinasto obliko, nagnjenim pokrovom motorja in poševnim vetrobranskim steklom. Notranjost je bila prostorna zaradi velikih oken, zadnje steklo pa je bilo večje od sprednjega in opremljeno z električnim pomikom – takrat redkost v tem segmentu. Posebnost Y10 so bila črna prtljažna vrata, ki so postala zaščitni znak modela, z izjemo nekaterih posebnih serij, ki so eksperimentirale z drugimi barvami in tehnikami, kot je “Cubic Printing System”. Po doseženem milijonu prodanih primerkov je leta 1995 štafeto prevzela Lancia Y.

Y10 je že leta 1985 prinesel tehnološke novosti, med drugim motor FIRE (Fully Integrated Robotized Engine) z 999 kubičnimi centimetri in 45 konjskimi močmi. Ta motor, izdelan v tovarni Termoli z uporabo robotske tehnologije, je postal temelj mnogih štirivaljnih motorjev skupine Fiat – preprost, zanesljiv in učinkovit. Poleg tega je Y10 ponudil tudi “brazilski” motor s 1049 kubičnimi centimetri in 56 konjskimi močmi v različici Touring, medtem ko je različica Turbo razvila 84 konjskih moči. Luksuzne različice so vključevale alkantaro v notranjosti, leta 1986 pa so bile dodane električne funkcije, kot je pomik stekel

Istega leta je debitiral Y10 4WD s štirikolesnim pogonom, ki ga je bilo mogoče upravljati elektro-pnevmatsko. Z robustnimi pnevmatikami, edinstvenimi platišči in strešnim nosilcem za smuči je postal priljubljen med ljubitelji gora, saj je ponujal praktičnost in stil, s katerim je zasenčil celo japonske terence tistega časa.

Prehod od Y do Ypsilona

Leta 1995 je Lancia Y prinesla svež veter s prefinjenim videzom in pozornostjo do detajlov. S široko paleto barv v programu “Kaleidos” (100 odtenkov) in izboljšanim FIRE motorjem je Ypsilon začel prodirati v svet mode in umetnosti, kar je bilo za mestni avtomobil revolucionarno. Tretja generacija, predstavljena leta 2003, je prinesla večjo kabino, mehkejše linije in vrhunske materiale, s čimer se je Ypsilon približal vozilom višjih segmentov. Tehnološko je bil opremljen z naprednimi infotainment sistemi in zmogljivejšimi motorji, ki so zadovoljili širši krog kupcev.

Modni avtomobil za novo generacijo

Četrta generacija iz leta 2011 je Ypsilon še bolj približala širši publiki z uvedbo petvratne različice in izboljšanim dizajnom. Leta 2015 je prenova prinesla okolju prijazne motorje Euro 6 in še več elegance z ekskluzivnimi materiali. Posebna pozornost je bila namenjena trajnosti z uvedbo linije EcoChic, ki je vključevala motorje na LPG in CNG. Ypsilon je postal priljubljen zlasti med ženskami, saj je združeval praktičnost za vsakdanje opravke z neprekosljivim stilom. Proizvodnja te generacije se je zaključila julija lani, kar je odprlo pot novemu Ypsilonu.

Ypsilon je v 40 letih zasijal v 36 posebnih serijah, ki so odražale njegovo sposobnost prilagajanja in inoviranja. Od Y10 Fila (1986) v sodelovanju s športno znamko do Ypsilon Alberta Ferretti (2022), so te edicije poudarjale povezavo z modo in dizajnom. Serije, kot so Y10 Turbo Martini in Ypsilon Elle, so dokazale, da Ypsilon ni le avtomobil, temveč kulturni fenomen.

Novi Ypsilon, predstavljen letos, prinaša sodobno tehnologijo in eleganco. Z naprednimi funkcijami, kot je sistem SALA, in električnimi ter hibridnimi možnostmi, ostaja zvest dediščini, hkrati pa se ozira v prihodnost. Lancia tako dokazuje, da po 40 letih še vedno ostaja pred časom, Ypsilon pa ostaja sinonim za stil in inovativnost.

Portal24; Foto: Heritage/Stellantis media

Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/lancia-ypsilon-obelezuje-40-let-elegance-in-inovativnosti/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=lancia-ypsilon-obelezuje-40-let-elegance-in-inovativnosti