Kitajski električni avtomobili ogrožajo evropske proizvajalce: Kdo bo zmagal?

[The Guardian] – Evropska avtomobilska industrija, ki jo s svojimi prestižnimi avtomobilskimi znamkami, kot je Volkswagen desetletja simbolizira Nemčija, se sooča s prelomnim trenutkom. Hitro rastoči kitajski trg električnih vozil (EV) ter zaton motorjev z notranjim izgorevanjem ustvarjata izzive, ki bi lahko spremenili obličje evropske avtomobilske industrije. Kitajska, ki je sprva bila videna kot trg priložnosti, se zdaj postavlja kot pomemben konkurent na evropskih tleh, kar vzbuja zaskrbljenost med proizvajalci, predvsem v Nemčiji.

Kitajski proizvajalci električnih vozil so v zadnjih letih postali ključni igralci na svetovnem trgu. Medtem ko so ZDA že uvedle visoke carine na kitajske električne avtomobile, je Evropa ohranila odprta vrata, kar je povzročilo naval kitajskih blagovnih znamk, kot so BYD, Geely in Dongfeng. Na nedavnem pariškem avtomobilskem salonu je kar devet kitajskih podjetij predstavilo svoje nove električne modele in načrte za prodor na evropski trg.

Kitajske avtomobilske družbe si prizadevajo, da bi se izognile carinam, ki jih je napovedala EU in bodo začele veljati novembra. Rešitev vidijo v premikanju proizvodnje v Evropo, zlasti v države z nižjimi stroški dela, kot je Madžarska. Ta strategija omogoča kitajskim podjetjem, da konkurirajo lokalnim proizvajalcem, kar bi lahko ogrozilo zaposlitev in obstoj tovarn v državah, kot je Nemčija.

Odgovor evropskih proizvajalcev: za ali proti carinam?

Evropski proizvajalci avtomobilov so glede carin razdeljeni. Medtem ko je Francija pod vodstvom predsednika Emmanuela Macrona močno naklonjena uvedbi carin za zaščito domače industrije, je Nemčija, največja evropska avtomobilska sila, proti. Nemška industrija se sooča z dvema ključnima izzivoma: hitrim kitajskim prodorom in prehodom na električna vozila, ki ga zaznamuje upad povpraševanja po tradicionalnih avtomobilih z motorjem z notranjim izgorevanjem.

Carlos Tavares, izvršni direktor Stellantisa, opozarja, da bodo carine pospešile upad evropske industrije. Namesto zaščite, ki naj bi jo carine nudile, bodo kitajske družbe pospešile proizvodnjo v Evropi, kar bo pospešilo zapiranje tovarn v državah z višjimi stroški dela. Tavares verjame, da se bo kitajska proizvodnja usmerila v države vzhodne Evrope, kar bo še povečalo pritiske na tradicionalne evropske avtomobilske proizvajalce.

Boj za prihodnost industrije

Kitajska strategija ni omejena le na proizvodnjo avtomobilov, ampak vključuje tudi proizvodnjo ključnih komponent, kot so baterije za električna vozila. BYD je že napovedal, da bo svoje baterije sestavljal na Madžarskem in v Turčiji, kar še dodatno ogroža evropske proizvajalce.

Hkrati se kitajski in evropski proizvajalci avtomobilov vse pogosteje povezujejo. Na primer, Stellantis je sklenil partnerstvo s kitajskim Leapmotorjem za proizvodnjo električnih vozil v Evropi, medtem ko Geely raziskuje možnosti za naložbe v Evropi skupaj z BMW-jem. Čeprav Evropska komisija meni, da so te naložbe lahko način za izogibanje carinam, mnogi v industriji opozarjajo, da bi to lahko še dodatno oslabilo evropske proizvajalce, saj bi kitajski konkurenti postali vse bolj prisotni na njihovih domačih tleh.

Boj za preživetje ali prilagoditev?

Prihodnost evropske avtomobilske industrije je torej negotova. Medtem ko so evropski proizvajalci že desetletja prevladovali na svetovnem trgu, se zdi, da jim zdaj grozi kanibalizacija s strani cenejših in tehnološko naprednejših kitajskih avtomobilov.

Proizvajalci, kot je BMW, pozivajo k podaljšanju roka za proizvodnjo avtomobilov z motorjem z notranjim izgorevanjem do leta 2035, da bi industrija pridobila več časa za prilagoditev. Evropska komisija vztraja, da je 11-letni prehodni rok dovolj dolg, a številni v industriji se s tem ne strinjajo.

Evropska avtomobilska industrija se sooča s težko preizkušnjo: kako se prilagoditi hitremu prehodu na električna vozila, hkrati pa se spoprijeti s konkurenco iz Kitajske, ki na domačih tleh pritiska na evropske proizvajalce z nižjimi stroški proizvodnje in visokotehnološkimi rešitvami.

Portal24; Foto: Pixabay