Kitajska v rekordnem času dokončala vrtanje 22,1-kilometrskega predora

Gradbene ekipe na zahodu Kitajske so v rekordnem času dokončale vrtanje predora Tianshan Shengli, ki s svojo dolžino 22,1 kilometra postavlja nove standarde v gradnji cestnih povezav. Vrtanje predora, ki je osrednji del hitre ceste Urumqi-Yuli, je bilo zaključeno več kot leto in pol pred načrtovanim rokom, kar je rezultat več kot štiriletnega intenzivnega dela skozi zahtevne gorske masive.

Ko bo predor oktobra 2025 odprt za promet, bo omogočil znatno skrajšanje potovalnega časa med severnim in južnim delom avtonomne regije Xinjiang Uygur, navaja Interesting Engineering. Zdajšnja triurna vožnja skozi gorovje Tianshan bo trajala le 20 minut, kar predstavlja pomembno izboljšavo prometne povezanosti na tem območju.

Izjemna gradnja na potresno aktivnem območju

Gradnja predora Tianshan Shengli je potekala v zahtevnih geoloških in vremenskih razmerah. Projekt je vključeval izkop dveh prometnih predorov in servisnega predora, ki je gradbenemu osebju omogočal varno in učinkovito delo. Servisni predor je bil ključen za zagotavljanje varnosti, saj je regija znana po potresni aktivnosti.

Zhou Rongfeng, direktor urada za avtoceste pri kitajskem ministrstvu za promet, je izpostavil, da predor ne bo le skrajšal časa potovanja, temveč tudi zmanjšal stroške prevoza za približno 15 odstotkov. Poleg tega bo predor prispeval k izboljšanju infrastrukture v okviru pobude Belt and Road (BRI), ki jo Kitajska promovira na domačih in mednarodnih trgih.

Gospodarski in turistični pomen za regijo Xinjiang

Gorovje Tianshan deli Xinjiang na severni in južni del, kar predstavlja oviro za hitro in učinkovito povezavo med obema deloma regije. Predor bo omogočil povezavo med glavnima mestoma Urumqi in Korlo, kar bo potovalni čas skrajšalo z dosedanjih sedmih na zgolj tri ure.

Po mnenju profesorja Li Zhicui z normalne univerze Xinjiang bo predor imel večplasten pomen za regijo. Poleg tega, da bo omogočil hitrejši in cenejši prevoz lokalnih proizvodov, bo služil tudi kot ključni turistični koridor. Povečana dostopnost bo po njegovih besedah spodbujala gospodarski razvoj in izboljšala konkurenčnost regije.

Poleg gospodarskih koristi bo predor igral tudi pomembno družbeno vlogo. Izboljšana komunikacija med severom in jugom bo pripomogla k tesnejšim vezem med različnimi etničnimi skupinami v regiji. Povečana povezanost bo spodbudila uravnotežen regionalni razvoj in omogočila bolj enakomerne gospodarske priložnosti.

Kitajska vlada načrtuje, da bo celotna hitra cesta Urumqi-Yuli odprta za promet do leta 2025, kar bo predstavljalo pomemben mejnik v razvoju infrastrukture v regiji. Povezava bo dodatno utrdila vlogo Xinjianga kot pomembnega prometnega in gospodarskega vozlišča na zahodu Kitajske.

Portal24;

Foto: Pixabay/fotografija je simbolna