Kitajska in EU začeli pogovore o carinah za kitajska električna vozila

Kitajska in Evropska unija sta se dogovorili, da bosta začeli pogovore o predlaganih carinah za električna vozila kitajske proizvodnje na evropskem trgu. Napoved je prišla po sobotnem pogovoru med evropskim komisarjem Valdisom Dombrovskisom in kitajskim ministrom za trgovino Wangom Wentaom.

“To je novo in presenetljivo, saj v zadnjih nekaj tednih ni bilo mogoče skleniti konkretnega časovnega razporeda pogajanj,” je dejal nemški podkancler in minister za gospodarske zadeve in podnebne ukrepe Robert Habeck. Habeck je bil na tridnevnem diplomatskem obisku na Kitajskem ob času tega preboja. “Smo daleč od konca, vendar je to vsaj prvi korak, ki prej ni bil mogoč,” je dodal.

Habeck je prvi visoki evropski uradnik, ki je potoval na Kitajsko, odkar se je Bruselj odločil uvesti carine na kitajska električna vozila. Carine bi lahko dosegle 48 odstotkov skupne vrednosti blaga. Ukrep je bil objavljen ta mesec kot rezultat preiskave, ki jo je lani začela Evropska komisija. Preiskava je skušala ugotoviti, ali so bili evropski konkurenti oškodovani zaradi kitajskih subvencij, ki so proizvajalcem omogočale, da so svoje stroške umetno nizke.

Kitajska je trditve zavrnila. Trdijo, da je njena industrija naravno cvetela. Kitajska rast “je rezultat konkurence in ne subvencij, kaj šele nepoštene konkurence,” je med srečanjem z nemškim Habeckom dejal Zheng Shanjie. Zheng Shanjie je predsednik kitajske nacionalne komisije za razvoj in reforme.

Dokončne dajatve bodo določene novembra

Carine za električna vozila se bodo uporabljale od 4. julija. Dokončne dajatve bodo sicer določene novembra. Te običajno trajajo pet let. Cilj Komisije so bile tudi druge oblike kitajske zelene tehnologije, kot so sončni kolektorji in vetrne turbine.

Med dialogom o podnebju in preoblikovanju konec tedna je Habeck dejal, da “to niso kaznovalne carine,” ampak da gre za korektivne ukrepe, katerih namen je izravnati pogoje trgovanja. Nemčija se je izkazala za bolj nenaklonjeno uvajanju protekcionistične politike nasproti Kitajski zaradi svoje odvisnosti od kitajskega trga.

“Naše avtomobile želimo prodajati v Evropi, Severni Ameriki, na Japonskem, Kitajskem, v Afriki, Južni Ameriki, povsod,” je lani dejal kancler Olaf Scholz. “Vendar to pomeni, da smo odprti za to, da avtomobile drugih držav dobimo tudi na nemškem trgu.”

Po preiskavi Komisije je Kitajska zagrozila z uvedbo številnih carin na uvoženo blago iz EU, vključno s svinjskim mesom in konjakom. Evropski Stellantis, ki ima v lasti znamke, kot so Citroën, Peugeot, Vauxhall, Fiat, je prav tako kritiziral carine, ki “prispevajo k svetovni razdrobljenosti [trgovine]”.

Evropski pristopi so zmernejši od ameriških

Evropski predlogi so še vedno zmernejši od pristopa ameriškega predsednika Joeja Bidna. ZDA je namreč prejšnji mesec uvedla 100-odstotno carino na kitajski uvoz električnih vozil. Kitajska zdaj poziva Evropo, naj podvoji svoje načrtovane dajatve. Grozi pa tudi s tožbo pri Svetovni trgovinski organizaciji, če njeni pozivi ne bodo upoštevani.

V sobotni objavi na Facebooku je kitajsko ministrstvo za trgovino dejalo, da so med protidampinško preiskavo EU opazili “neprimerne prakse”. Dodali so: “Pred kratkim objavljeno predhodno razkritje predlaga nesorazmerno visoke carine, katerih cilj je zatiranje razvoja kitajskih podjetij. To je tipičen protekcionistični ukrep in Kitajska je jasno izrazila svoje močno nezadovoljstvo in odločno nasprotovanje temu.”

Med novinarskim brifingom v ponedeljek je tiskovna predstavnica Evropske komisije Johanna Bernsel potrdila, da bodo “ta teden v Bruslju potekali tehnični pogovori” glede carin na kitajsko blago. Ponovila je, da “mora biti vsak dogovorjen izid preiskave učinkovit pri obravnavanju škodljivega subvencioniranja [uvoženih izdelkov]”.

[Vir: Euronews]; Portal24;

Foto: Freepik