Kako bi lahko Taylor Swift vpliva na volitve 2024 v ZDA?

[BBC] – Taylor Swift, priljubljena ameriška pevka, je že večkrat pokazala svojo moč in vpliv, še posebej, ko gre za vprašanja družbene pravičnosti in politike. V letu 2024 pa njen vpliv postaja še bolj izrazit, saj njeni oboževalci, znani kot “Swifties”, igrajo vse večjo vlogo v političnih kampanjah. Oboževalci, kot je Noel Drake iz Utaha, priznavajo, da je prav Swiftova pripomogla k temu, da se bolj vključujejo v politične procese.

Noel Drake, 29-letna oboževalka Swiftove, je pred letošnjimi volitvami priznala, da se je počutila “zelo mračno” glede politike, saj jo je izid predsedniških volitev leta 2020 popolnoma razočaral. Vendar pa je prav Swiftova – in njeni oboževalci – pripomogla k temu, da je spremenila svoj odnos do političnega udejstvovanja. Omenila je, da je zaradi občutka skupnosti, ki ga je razvila z interakcijo z drugimi Swiftiji na spletu, postala bolj aktivna. Drake se je pridružila skupini “Swifties for Kamala”, ki neformalno podpira kandidatko Kamalo Harris in redno sodeluje s kampanjo.

Podobne zgodbe imajo tudi drugi volivci, ki jih je BBC izsledil. Mnogi so priznali, da so jih objave Swiftove in njenih oboževalcev motivirale, da so začeli spremljati politično dogajanje, glasovali ali se vključili v aktivizem. To kaže, da je vpliv zvezdnikov lahko izjemno pomemben pri aktiviranju določenih družbenih skupin.

Kako delujejo politične skupine oboževalcev?

Skupine, kot je “Swifties for Kamala”, delujejo kot nekakšna podaljšana roka političnih kampanj, pri čemer se močno zanašajo na pristnost in moč skupnosti. Irene Kim, soustanoviteljica omenjene skupine, je nekoč bila superoboževalka Swiftove, danes pa je aktivna politična strateginja. Oboževalci ustvarjajo vsebine, ki jih delijo na družbenih omrežjih, in te so videti bolj pristne kot plačani oglasi, kar je pomemben dejavnik za mobilizacijo mladih volivcev.

Po mnenju raziskovalcev z harvardske šole Kennedy lahko avtentičnost zvezdnikov pomaga pri premagovanju volilne apatije, ki jo povzročajo pomanjkanje informacij, zaupanja in motivacije. Tako so v 24 urah po tem, ko je Swiftova na Instagramu podprla Kamalo Harris, skoraj 340.000 ljudi obiskalo spletno stran za registracijo volivcev.

Pozitivni in negativni učinki zvezdniških podpor

Podpora zvezdnikov pa ni vedno enoznačna. Ankete kažejo, da lahko podpore slavnih osebnosti sprožijo tudi nasprotne učinke. Septembrska anketa Univerze Quinnipiac je pokazala, da je podpora Taylor Swift demokratski kandidatki Harrisovi povzročila, da je 9 odstotkov vprašanih postalo bolj navdušenih nad njeno kandidaturo, medtem ko jih je 13 odstotkov postalo manj navdušenih. Podobno lahko podpora Elona Muska Donaldu Trumpu pritegne nekatere volivce, druge pa odbije.

Swift pa ni edina zvezdnica, ki aktivno sodeluje v političnih kampanjah. Tudi Trump ima svoje podpornike med znanimi osebnostmi, kot so Kid Rock, John Voight in YouTuberji Nelk Boys, ki prav tako igrajo vlogo pri mobilizaciji mladih moških. Vendar pa na koncu šele izid volitev pokaže, kakšen dejanski vpliv imajo te podpore.

Skupine so osredotočene na države, kjer je izid tesen

Skupine, kot so “Swifties for Kamala”, so še posebej osredotočene na nihajoče države, kjer je izid volitev tesen. V teh državah lahko zmaga ali poraz kandidatov zavisi od zgolj nekaj tisoč glasov. Tako so na primer oboževalci Harrisove v Arizoni, eni od ključnih držav, izpostavili njeno podporo pravicam do splava, kar je močno vplivalo na njihovo odločitev, da jo podprejo.

Medtem ko se tradicionalne politične kampanje še vedno uporabljajo, oboževalci, kot so Swiftiji, vnašajo v kampanje svoj edinstven pristop. Na dogodkih delijo zapestnice prijateljstva s političnimi slogani, kar je referenca na Swiftovo turnejo Eras. Takšne akcije pomagajo utrditi občutek skupnosti in motivirati volivce, da gredo na volišča.

Čeprav podpora zvezdnikov, kot je Taylor Swift, ni vedno univerzalno pozitivna, je jasno, da lahko vpliva na določene demografske skupine. Oboževalci zvezdnikov, zlasti tisti, ki so tesno povezani s skupnostmi na družbenih omrežjih, imajo moč mobilizirati mlade volivce in oblikovati politične razprave.

Portal24; Foto: Wikimedia/Eva Rinaldi