Kaj je FaceBoarding, katera evropska letališča ga uporabljajo?

Letališča po Italiji uvajajo inovativno tehnologijo, imenovano FaceBoarding, ki obeta bistvene spremembe v postopkih varnostnih pregledov in vkrcanja na letala. Ta nova tehnologija omogoča potnikom, da se na let vkrcavajo brez predložitve potnih listov ali drugih osebnih dokumentov, kar obeta hitrejše in učinkovitejše prehode skozi letališke kontrole.

Kaj je in kaj prinaša FaceBoarding?

FaceBoarding je biometrični sistem, ki omogoča potnikom dostop do varnostnih kontrol in vkrcanja z uporabo prepoznavanja obraza. Ta sistem, razvit v sodelovanju s francoskim IT podjetjem Thales in švicarskim proizvajalcem varnostnih vrat Dormakaba, predstavlja ključno nadgradnjo v načinu obravnave varnosti in pretočnosti potnikov na letališčih.

Potniki, ki želijo uporabljati FaceBoarding, se morajo najprej registrirati na kioskih na letališču ali preko posebne mobilne aplikacije, ki bo na voljo junija prihodnje leto. Ob registraciji potniki na kioskih predložijo svoje dokumente in opravijo skeniranje obraza. Ta postopek jim nato omogoči, da pri nadaljnjih postopkih vkrcanja ali varnostnih pregledih ne potrebujejo več pokazati svojih dokumentov.

Potniki se lahko za uporabo FaceBoardinga odločijo za posamezen let ali za vse lete do konca leta 2025, kar dodaja dodatno plast fleksibilnosti pri načrtovanju potovanj. Registracija omogoča potnikom, da se na svoje lete vkrcavajo skozi posebna vrata, namenjena uporabnikom FaceBoardinga, brez potrebe po predložitvi identifikacijskih dokumentov ali vstopnih kuponov.

Prednosti in pričakovanja

FaceBoarding obljublja znatno skrajšanje čakalnih dobov pred varnostnimi vrati in vrati za vkrcanje, kar ne le izboljšuje potniško izkušnjo, ampak tudi povečuje učinkovitost letališke infrastrukture. SEA, podjetje, ki upravlja milanski letališči Linate in Malpensa, poudarja, da novi sistem poleg hitrejšega prehoda skozi letališke kontrole zagotavlja tudi večjo zaščito zasebnosti in varnost potnikovih podatkov.

Kje FaceBoarding že uporabljajo?

Trenutno je tehnologija FaceBoarding na voljo potnikom, starejšim od 18 let, na dveh italijanskih letališčih: Milano Linate in Catania. Sistem so že sprejele letalske družbe kot so ITA Airways in Scandinavian Airlines (SAS), na voljo pa je tudi drugim prevoznikom. SEA načrtuje, da bo to tehnologijo razširil tudi na druga letališča, kar kaže na širšo integracijo biometričnih tehnologij v evropskem letalskem prostoru.

Armando Bruni, izvršni direktor podjetja SEA, ki upravlja milanska letališča Linate in Malpensa, je na nedavni predstavitvi v Linateju izrazil upanje, da se bo biometrična tehnologija razširila tudi na druga letališča. Po njegovih besedah se bodo biometrični pregledi kmalu uvedli na vseh evropskih letališčih, kar predstavlja pomemben korak naprej v varnosti in učinkovitosti letaliških operacij.

Vstopno/izstopni sistem EU

V sklopu širše integracije biometričnih tehnologij bo Evropska unija uvedla Vstopno/izstopni sistem EU (EES), avtomatiziran sistem za registracijo potnikov iz Združenega kraljestva in držav zunaj EU, ki za vstop v EU ne potrebujejo vizuma. Ta sistem bo zahteval, da potniki ob vsakem prehodu zunanje meje EU skenirajo svoje potne liste ali druge potovalne dokumente v samopostrežnem kiosku, kjer bo opravljen tudi pregled obraza.

EES, ki ne bo veljal za zakonite rezidente ali tiste z vizumom za dolgoročno bivanje, bo zabeležil potnikovo ime, biometrične podatke ter datum in kraj vstopa in izstopa. Biometrični podatki, vključno s podatki o skeniranju obraza in prstnih odtisov, bodo shranjeni tri leta po vsakem potovanju. Sistem bo začel veljati pri vstopu v vse države članice EU, razen Cipra in Irske, pa tudi v štiri države schengenskega območja, ki niso članice EU: Islandijo, Lichtenstein, Norveško in Švico.

Uvedba EES, predvidena za 6. oktober 2024, je med potniki sicer naletela na določeno mero neznanja in zadržkov. Raziskava, ki jo je aprila izvedlo zavarovalniško podjetje Co-op Insurance, je pokazala, da skoraj dve tretjini odraslih v Združenem kraljestvu ni seznanjenih z EES, več kot petina pa priznava, da bi jih nova regulativa lahko odvrnila od potovanj v Evropo.

[Vir: Euronews]; Portal24; Foto: Freepik