iPhone 16 z umetno inteligenco ni navdušil potrošnikov

[CNN] – Ko je Apple lansiral iPhone 16 je videl priložnost za nov vzpon po letih stagnirajoče prodaje. Podjetje je računalo na nove funkcije umetne inteligence, ki naj bi poživile prodajo in potrošnike spodbudile k nakupu. Vendar pa se zgodnje ocene predprodaje ne ujemajo s pričakovanji, kar odpira vprašanje, ali lahko Apple z novim modelom doseže želeni uspeh.

Kljub velikim pričakovanjem je predprodaja iPhona 16 nižja od lanske. Po ocenah analitika Ming-Chi Kua iz TF International Securities je Apple v prvem vikendu predprodaje prodal 37 milijonov naprav, kar predstavlja 12-odstoten padec v primerjavi z lanskim letom. Analitik Dan Ives iz Wedbusha ocenjuje, da je bilo prodanih približno 40 milijonov naprav, vendar tudi ta številka ostaja pod pričakovanji.

Še posebej zaskrbljujoč je padec povpraševanja po dražjih modelih iPhone 16 Pro in Pro Max. Kuo navaja, da je prodaja iPhona 16 Pro padla za 27 odstotkov, medtem ko je prodaja iPhona 16 Pro Max padla za 16 odstotkov. V nasprotju s tem pa je bila prodaja standardnega iPhona 16 in modela Plus nekoliko boljša, kar bi lahko vplivalo na skupni prihodek podjetja, saj se povprečna prodajna cena nižjih modelov znižuje.

Razlogi za upad: Premalo inovacij?

Analitiki menijo, da je glavni razlog za manjše povpraševanje pomanjkanje prepričljivih razlogov za nadgradnjo na novejše modele. Čeprav iPhone 16 prinaša nekaj nadgradenj, kot so izboljšave kamer in zmogljivejši notranji procesorji, te novosti morda niso dovolj, da bi prepričale potrošnike, še posebej ob visokih cenah dražjih modelov.

Angelo Zino iz CFRA Research opozarja, da je težava morda v tem, da so osnovni modeli iPhonov preprosto preveč dobri. “Standardni modeli iPhona 16 so doživeli precejšnje nadgradnje, kar zmanjšuje potrebo po izbiri dražjih modelov,” pojasnjuje Zino. Uporabniki se morda preprosto ne počutijo dovolj motivirane, da bi posegli po dražjih modelih, ki ne ponujajo bistvenih novosti.

Kratki dobavni roki in pomanjkanje AI funkcij

Kljub manjši prodaji obstajajo tudi znaki, ki nakazujejo, da bi se lahko situacija za Apple izboljšala. Dobavni roki za iPhone 16 so krajši kot lani, kar po mnenju analitikov lahko kaže na boljšo dobavno verigo in hitrejšo proizvodnjo. Lex Chiew iz Canalys meni, da bi to lahko pomenilo bolj učinkovito načrtovanje Appla, ki je povečal dobave pred lansiranjem naprave.

Poleg tega mnoge ključne funkcije umetne inteligence, ki jih je Apple oglaševal kot pomemben del novega modela, še niso na voljo. Funkcija “Apple Intelligence” naj bi začela delovati šele s posodobitvijo operacijskega sistema iOS 18.1, ki bo sicer prihodnji mesec. Analitiki opozarjajo, da bo trajalo nekaj časa, preden bodo potrošniki spoznali polni potencial te tehnologije, kar bi lahko vplivalo na prodajo v prihodnjih mesecih.

Priložnost v prazničnem času

Čeprav so začetni prodajni rezultati nekoliko razočarali, analitiki še vedno verjamejo, da ima iPhone 16 potencial za uspeh, še posebej v prihajajočem prazničnem obdobju. Zadnji trije meseci leta so za Apple ključni, saj takrat običajno beležijo največjo prodajo naprav.

Dan Ives iz Wedbusha ocenjuje, da bo Apple kmalu začel “supercikel” z iPhonom 16, pri čemer računa na močne rezultate v praznični sezoni. Izvršni direktor T-Mobilea Mike Sievert je za CNBC dejal, da je njegov operater prodal več iPhonov 16 kot prejšnjega modela, kar je lahko dober znak za nadaljnjo rast prodaje.

Čeprav zgodnji odzivi kažejo na previdnost kupcev, Apple še vedno upa, da bo kombinacija boljših dobavnih verig in uvedba ključnih funkcij umetne inteligence pripomogla k uspešnosti iPhona 16 v prihodnjih mesecih.

Portal24; Foto: Apple