Inštitut 8. marec napovedal odločen boj proti inflaciji

Inštitut 8. marec je napovedal začetek kampanje proti inflaciji z namenom zagotoviti, da vsak posameznik lahko živi dostojno življenje. Direktorica Nika Kovač je poudarila pomen bitke proti skritim cenovnim dvigom in izboljšanju življenjskih pogojev. Prvi korak kampanje se osredotoča na boj proti prikritim podražitvam, kjer potrošniki ostanejo neobveščeni o zmanjšanju količine ali kakovosti izdelkov ob nespremenjenih ali celo višjih cenah. V ta namen je inštitut že začel z zbiranjem podpisov za peticijo, ki se bori proti tovrstnim praksam.

Na novinarski konferenci so člani inštituta opisali trenutne gospodarske razmere, ki so polne izzivov zaradi visoke inflacije. Slednje pa številne družine postavlja pred težke odločitve. Da bi omejili učinke inflacije, inštitut pripravlja več akcij. Zlatko Djogić je izpostavil problem “nevidnih podražitev”, kot so manjše količine izdelkov ob istih cenah. Primeri, kot so kosmiči in rezanci, kjer se je količina zmanjšala, cena pa ostala enaka ali celo narasla, so postali žalostna realnost. Sara Kastelic je dodala, da so nekatere prikrite podražitve povezane tudi s slabšanjem kakovosti izdelkov, kot je na primer mandljev napitek, ki sedaj vsebuje manj mandljeve paste, kljub nespremenjeni ceni.

Peticija proti prikritim podražitvam

Inštitut 8. marec je sprožil peticijo proti prikritim podražitvam, ki je v samo dveh urah zbrala več kot 1000 podpisov. Peticija je usmerjena proti praksam, kjer potrošnike zavajajo s spremembami količine ali kakovosti izdelkov brez ustreznega znižanja cen. “Peticija je prvi korak v boju proti inflaciji in v prizadevanju za bolj socialno državo. Je majhen, ampak zelo pomemben korak na tem področju, ker si kupci zaslužimo pošteno obravnavo, brez zavajajočih taktik trgovcev,” poudarjajo v inštitutu.