Grožnje in žaljivke: francoski tožilci preiskujejo napade na umetniškega direktorja olimpijske slovesnosti
Francoski tožilci so začeli uradno preiskavo groženj s smrtjo in spletnega nadlegovanja Thomasa Jollyja, umetniškega vodje otvoritvene slovesnosti olimpijskih iger v Parizu 2024. Preiskava je druga te vrste, saj so ta teden že začeli preiskavo zaradi groženj DJ-ki in LGBTQ+ aktivistki Barbari Butch.
Thomas Jolly je v torek vložil pritožbo, v kateri je navedel, da je bil tarča groženj in žalitev na družbenih omrežjih. Sporočila so poleg groženj in žalitev kritizirala tudi njegovo spolno usmerjenost ter napačno domnevne izraelske korenine. Tožilstvo je sporočilo, da obtožbe vključujejo obrekovanje, javno zlorabo in grožnje s smrtjo na podlagi izvora in spolne usmerjenosti.
Francoski mediji poročajo, da je bila večina spletnih zlorab napisana v angleščini, velik delež pa je prihajal iz ZDA. Thomas Jolly je gej, vendar ni Jud in nima neposredne povezave z Izraelom.
Odbor se je opravičil za morebitne žalitve
Organizacijski odbor Pariza 2024 je za Agence-France Presse izrazil obžalovanje zaradi groženj in nadlegovanja, katerih žrtve so bili avtorji in umetniki otvoritvene slovesnosti, vključno s Thomasom Jollyjem. Odbor se je tudi opravičil za morebitne žalitve, ki so jih povzročili deli slovesnosti, in je ponudil polno podporo vsem napadenim umetnikom.
Kontroverznost je izbruhnila okoli slike z naslovom “Festivity”, ki je prikazovala Barbaro Butch, zasedbo drag queens in Dioniza, polgolo pevko, ki je sedela v skledi sadja. Nekateri krščanski in konservativni kritiki so prizor interpretirali kot parodijo na Zadnjo večerjo. Jolly je večkrat poudaril, da mojstrovina Leonarda da Vincija ni bila navdih za prizor, ki je bil zamišljen kot poganski praznik grških bogov na gori Olimp.
Francoski škofje so izrazili obžalovanje zaradi “ekscesev in provokacij” prizora, ki so ga označili kot “posmeh krščanstvu”. Kritike skrajno desničarskih politikov v Franciji in verske desnice v ZDA so bile še ostrejše.
Umetnostni zgodovinarji so opazili, da prizor spominja na delo nizozemskega umetnika iz 17. stoletja, Jana van Bijlerta, ki predstavlja praznik bogov in ima presenetljive podobnosti s prizorom na otvoritveni slovesnosti. Van Bijlertovo delo pa je samo po sebi videti kot mitološko preoblikovanje Zadnje večerje.
[Vir: The Guaradian] Portal24; Foto: Zajem zaslona