Volkswagen je na 24-urni dirki na Nürburgringu razkril pravo poslastico za ljubitelje hitrosti in zgodovine znamke GTI. Novi Golf GTI Edition 50, ki slavi pol stoletja ikoničnega modela, ni le nostalgičen poklon, temveč najmočnejši in najhitrejši serijski Golf GTI doslej. Z močjo 239 kW (325 KM) in rekordnim časom na sloviti stezi Nordschleife ta avtomobil dokazuje, da je GTI še vedno kralj kompaktnih športnikov. Poglejmo, kaj prinaša ta ekskluzivni model, ki bo na ceste zapeljal v prvem četrtletju 2026.

Golf GTI je že 50 let sinonim za užitek v vožnji, natančnost in zmogljivost. Z več kot 2,5 milijona prodanih primerkov po vsem svetu je ta model postal legenda.

»GTI pri Volkswagnu že 50 let predstavlja več kot le zmogljivost, natančnost in užitek v vožnji: je način življenja, ki združuje naše oboževalce po vsem svetu – in bistveni element tega, zaradi česar smo kot blagovna znamka tako močni,« je ob predstavitvi povedal Thomas Schäfer, izvršni direktor znamke Volkswagen. Zato ni presenečenje, da so v Wolfsburgu za 50. obletnico pripravili nekaj res posebnega.

Golf GTI Edition 50 ni le še en model v dolgi liniji GTI-jev. Z izjemno močjo in natančno nastavljenim podvozjem obljublja izkušnjo, ki bo zadovoljila tako cestne navdušence kot tiste, ki občasno zavijejo na dirkališče. Proizvodnja se bo začela konec leta 2025, kar pomeni, da bodo prvi kupci svoje avtomobile dobili ravno ob začetku jubilejnega leta.

Rekord na Nordschleifu: 7:46 minute

Eden od vrhuncev novega modela je njegova zmogljivost na dirkališču. Golf GTI Edition 50 je na slovitem Nürburgring Nordschleifu, znanem kot »Zeleni pekel«, postavil nov rekord za serijske Volkswagnove modele. Profesionalni dirkač Benjamin Leuchter je 20,832 kilometra dolgo stezo prevozil v zgolj 7 minutah in 46,13 sekundah. »Zame je Golf GTI Edition 50 najbolj natančen in športen Volkswagen, kar sem jih kdaj vozil,« je navdušeno povedal Leuchter.

»Zelo me spominja na Golf GTI Clubsport S iz leta 2016. Vendar pa je bil Golf GTI Edition 50 sistematično znova izboljšan. Ker je tako intuitiven in natančen, imam veliko zaupanja v avto in ga lahko resnično potisnem do meje.«

Ta dosežek ni naključje. Volkswagen je v razvoj modela vložil vse svoje izkušnje iz petdesetih let GTI zgodovine. Rezultat je avtomobil, ki združuje surovo moč z izjemno agilnostjo in natančnostjo.

Tehnična mojstrovina

Srce Golfa GTI Edition 50 je 2,0-litrski turbobencinski motor, ki izhaja iz pogonskega sklopa Golfa GTI Clubsport. Z notranjimi izboljšavami so inženirji moč povečali na 239 kW (325 KM), kar je za 44 kW (60 KM) več kot pri osnovnem Golfu GTI in za 18 kW (25 KM) več kot pri Clubsportu. Navor doseže 420 Nm, kar zagotavlja eksplozivne pospeške in odzivnost.

Podvozje je prav tako dobilo temeljito nadgradnjo. Jubilejni model je za 15 mm nižji od standardnega Golfa, kar izboljša stabilnost in vodljivost. Kombinacija MacPhersonove sprednje preme in štirivodilne zadnje preme je bila natančno prilagojena večji moči, novo uglašeno športno podvozje DCC pa zagotavlja optimalno ravnovesje med udobjem in dinamiko.

Tehnični podatki: Golf GTI Edition 50

ParameterVrednost
Motor2,0-litrski turbobencinski TSI
Moč239 kW (325 KM)
Navor420 Nm
Menjalnik7-stopenjski DSG
Višina podvozja15 mm nižje od standardnega Golfa
Čas na Nordschleifu7:46,13 minut

Show in sidebar

Paket GTI-Performance: Za tiste, ki hočejo več

Za najzahtevnejše voznike Volkswagen ponuja opcijski paket GTI-Performance, ki Golf GTI Edition 50 dvigne na še višjo raven.

»Z opcijskim paketom Performance smo koncept GTI dvignili na povsem novo raven,« pravi Sebastian Willmann, vodja oddelka za razvoj podvozja pri Volkswagnu. Paket vključuje podvozje Performance z višjimi vzmetmi, ki povečajo naravno frekvenco za približno 20 odstotkov. To prinaša bolj neposreden odziv, manjšo nagnjenost k nagibanju in dodatno znižanje za 5 mm, kar pomeni, da je avtomobil skupno 20 mm nižji od standardnega Golfa.

Poleg tega paket prinaša 19-palčna kovana platišča Warmenau, ki tehtajo le 8 kg na platišče, in polgladke pnevmatike Bridgestone Potenza Race, ki so za 1,1 kg lažje od standardnih. Za piko na i je tu še titanov izpušni sistem Akrapovič, ki prihrani dodatnih 11 kg teže in zagotavlja globok, dirkaški zvok.

Tehnični podatki: Paket GTI-Performance

KomponentaSpecifikacija
PodvozjePerformance, 20 mm nižje od standarda
Platišča19-palčna kovana Warmenau, 8 kg/kos
PnevmatikeBridgestone Potenza Race, 235 mm
Izpušni sistemAkrapovič iz titana, -11 kg
Naravna frekvenca vzmeti+20 % na sprednji in zadnji osi

Ekskluziven videz in notranjost

Golf GTI Edition 50 navdušuje tudi z estetiko. Zunanjost krasijo logotipi GTI 50 na strešnem spojlerju in zunanjih ogledalih, črna streha, črna ohišja ogledal in rdeča stranska črta z barvnim prelivom. Na voljo je pet barv: čista bela, siva Moonstone, kovinska črna Grenadilla, kovinska zelena Dark Moss in ekskluzivna rdeča Tornado, ki že desetletja simbolizira Volkswagnove zmogljive modele.

Notranjost je prava paša za oči in čute. Športni sedeži s karo vzorcem, rdeči varnostni pasovi in dirkaško zelena linija ustvarjajo ambient, ki diha po motošportu. Nov večfunkcijski usnjen volan z logotipom GTI 50 in prestavnimi ročicami za DSG menjalnik poudarja dirkaški značaj.

Volkswagen s tem modelom jasno sporoča, da GTI ostaja pomemben del njihove identitete. »Eno je gotovo: GTI bo seveda živel naprej tudi v prihodnosti – brez kakršnih koli kompromisov,« zagotavlja Schäfer. Golf GTI Edition 50 je dokaz, da lahko zgodovina in inovativnost gresta z roko v roki. Z rekordno zmogljivostjo, ekskluzivnim dizajnom in dirkaško dušo je ta model vreden vsakega evra, ki ga bodo zanj odšteli srečni kupci.

Za vse, ki sanjate o vožnji po Nordschleifu ali pa le uživate v ovinkih na lokalnih cestah, je Golf GTI Edition 50 avtomobil, ki bo vaše srce pognal v višje obrate. Prihodnje leto, ko bo GTI praznoval 50 let, bo zagotovo še bolj razburljivo – in Volkswagen je že zdaj poskrbel, da bo praznovanje nepozabno.

Miha D. Kovač

Foto: Volkswagen

Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/golf-gti-edition-50-volkswagnov-jubilejni-sampion-razbija-rekorde/