Francija z ukrepi proti ultra hitri modi tipa Shein

Francija je z glasovanjem v parlamentu naredila zgodovinski korak proti omejevanju tako imenovane ultra hitre mode, s čimer je postala prva država na svetu, ki je sprejela konkretne zakonodajne ukrepe v tej smeri. Ministrica za ekološki prehod, Christophe Bechu, je poudarila pomen tega dejanja, saj so se ukrepi osredotočili na zmanjšanje privlačnosti poceni, večinoma kitajskih masovno proizvedenih oblačil za kupce. Dva ključna ukrepa, ki sta bila sprejeta, vključujeta prepoved oglaševanja najcenejšega tekstila in uvedbo okoljske dajatve za poceni izdelke, s čimer se želi zmanjšati njihovo potrošnjo.

Francoski trg je bil v zadnjem času preplavljen s poceni uvoženimi oblačili, zaradi česar so številne domače znamke bankrotirale. Predlog zakona, ki ga je predstavila stranka Horizons, povezana s predsednikom Emmanuelom Macronom, pa se ni osredotočal le na gospodarske posledice, temveč predvsem na okoljske. Podpredsednica stranke Horizons, Anne-Cecile Violland, je opozorila na to, da tekstilna industrija predstavlja enega največjih onesnaževalcev okolja, saj je odgovorna za deset odstotkov globalnih izpustov toplogrednih plinov in predstavlja veliko breme za onesnaževanje voda.

V ospredju problematike podjetje Shein

V ospredje debate je prišlo tudi kitajsko podjetje Shein, ki velja za zgleden primer intenzivne modne proizvodnje, saj dnevno lansira na trg 7200 novih oblačil. Francoska zakonodaja bo za določitev, kaj spada pod pojem hitre mode, uporabljala merila, kot sta obseg proizvodnje oblačil in hitrost menjave kolekcij. Zakon predvideva, da bodo morali proizvajalci svoje kupce jasno obveščati o okoljskih vplivih svoje proizvodnje.

Poleg tega je bil uveden nov ukrep, ki predvideva dodatno pristojbino za izdelke hitre mode v zvezi z njihovim ekološkim odtisom. Ta pristojbina bo znašala pet evrov na kos od prihodnjega leta, z načrtom, da se do leta 2030 zviša na deset evrov, vendar ne sme preseči 50 odstotkov cene izdelka. Sredstva, zbrana s to pristojbino, naj bi se porabila za podporo trajnostnih proizvajalcev oblačil, s čimer bi se jim omogočilo lažje konkuriranje na trgu.

Odločitev o omejitvi oglaševanja hitre mode je sprožila nekaj polemik, saj je konservativni poslanec Antoine Vermorel-Marques opozoril, da bi takšna prepoved lahko pomenila konec modne industrije, kot jo poznamo. Kljub temu pa pobuda za vključitev minimalnih kazni za proizvajalce, ki kršijo nova pravila, uvozne kvote in strožja merila za zaposlovanje v panogi, ki so jo predlagali predstavniki levice in Zelenih, ni bila sprejeta.

Zgodovinska poteza Francije se odvija v kontekstu širšega boja proti okoljskim in socialnim problemom, ki jih prinaša globalna industrija hitre mode. Medtem ko Francija slovi po svojem prispevku k vrhunski modi z blagovnimi znamkami, kot so Louis Vuitton, Chanel, Hermes, Dior in Cartier, ta ukrep odraža prizadevanja za spopadanje z negativnimi vplivi, ki jih ima na okolje in družbo množična proizvodnja oblačil po dostopnih cenah.

[Vir: Euronews]; Portal24; Foto: Pixabay