Elektrifikacija ni šla po načrtih: Porsche popravlja svoje načrte
Porsche AG se vse bolj oddaljuje od ambicioznih ciljev, ki jih je ob svoji borzni kotaciji delnic postavil pred dvema letoma. Vodstvo podjetja se je napačno ocenilo, kako pripravljeni so kupci luksuznih športnih avtomobilov na prehod k elektriki, kar se odraža v naraščajočih stroških in slabitvi poslovnih rezultatov.
Stopnja dobička podjetja, ki slovi po legendarnem modelu 911, naj bi se letos znižala na vsega 10 odstotkov. Slednje pa je bistveno manj od 20-odstotnega cilja, določenega v obdobju prve javne ponudbe delnic, poroča Bloomberg. Vrednost Porschejevih delnic je v petek dosegla novo najnižjo raven od IPO, saj je padla za kar 8 odstotkov. Analitik Stephen Reitman iz Bernstein Research je ocenil, da je „močno poslabšanje“ obetov za podjetje resna skrb, ter pozval vodstvo Porscheja, naj nemudoma organizira klic z vlagatelji za pojasnila in pomiritev trga.
Tržna vrednost podjetja znaša trenutno okoli 50 milijard evrov, kar je manj kot polovica njene vrednosti iz maja 2023. Zaradi tega pritiska se vse več vprašanj postavlja tudi za glavnega izvršnega direktorja Oliverja Blumeja, ki obenem vodi tudi Volkswagen AG. V podjetju so ob koncu preteklega tedna nakazali možnost sprememb v vodstvu, saj nadzorni svet razmišlja o odstavitvi glavnega finančnega direktorja in vodje prodaje.
Težave na kitajskem trgu in spremembe v modelni paleti
Porsche se je že v preteklem letu odmaknil od agresivnega prehoda na električna vozila, saj je povpraševanje po teh modelih ostalo pod pričakovanji. Strategija se je izkazala za posebej problematično na kitajskem trgu, kjer so Porschejeve dobave lani padle za kar 28 odstotkov. Da bi ublažilo posledice tega trenda, je podjetje napovedalo povečanje investicij v modele z motorji na notranje izgorevanje in priključne hibride.
V četrtek zvečer je Porsche objavil, da bo letos porabil dodatnih 800 milijonov evrov za razširitev svoje ponudbe. Kljub temu da je popolnoma električni model Taycan ob lansiranju leta 2020 doživel dober sprejem, je njegova prodaja v zadnjem letu opazno upadla. Tudi nova električna različica SUV modela Macan ni pritegnila večjega zanimanja kupcev.
Donosnost prodaje v letu 2024 naj bi dosegla spodnji del napovedanega razpona, pri okoli 14 odstotkov. Podjetje je julija že zmanjšalo svoja pričakovanja, pri čemer so kot glavni razlog navedli težave v dobavni verigi. Analitik Citigroup Inc. Harald Hendrikse opozarja, da 800-milijonska naložba v tradicionalne motorje in hibride ne odraža v celoti Porschejevih finančnih izzivov. Omenjeno pa nakazuje na pomanjkljivosti pri izvajanju strategije.
Vpliv na lastniško strukturo in nadaljnji ukrepi
Kot posledica poslabšanih poslovnih napovedi je večinski lastniški holding, ki je v rokah milijarderske družine Porsche-Piëch, napovedal dodatne odpise vrednosti svoje naložbe v Porsche AG. Porsche Automobil Holding SE je sporočil, da bi oslabitev knjigovodske vrednosti lahko dosegla med 2,5 in 3,5 milijarde evrov. Še decembra je bil predviden odpis v višini od 1 do 2 milijardi evrov, kar nakazuje, da so se razmere v podjetju v zadnjih mesecih dodatno zaostrile.
Zaradi slabih obetov je Porschejev 12,5-odstotni delež v podjetju po knjigovodski vrednosti upadel na 10 milijard evrov, kar je precej nižje od predhodnih ocen v prvem polletju leta 2024. Prav tako je tržna vrednost 31,9-odstotnega kapitalskega deleža v Volkswagnu padla na 15,5 milijarde evrov, čeprav je njegova knjigovodska vrednost še vedno pri 52 milijardah evrov. Kljub tem odpisom pa iz Porschejevega holdinga zatrjujejo, da to ne bo vplivalo na likvidnost podjetja ali izplačila dividend.
Ob naraščajočem pritisku se Porsche osredotoča na nove ukrepe za stabilizacijo poslovanja. Poleg večje proizvodnje bencinskih in hibridnih modelov bo podjetje okrepilo prilagajanje avtomobilov specifičnim kupcem in povečalo investicije v hčerinske družbe za baterije. Nadaljnje spremembe v vodstvu niso izključene, pri čemer nemški mediji ugibajo, da bi lahko Oliver Blume v prihodnosti opustil vodenje Porscheja in se osredotočil izključno na vodenje Volkswagna.
Porschejev nadzorni svet je že odobril pogovore o možnih zamenjavah finančnega direktorja Lutza Meschkeja in vodje prodaje Detleva von Platena, kar kaže na vse bolj intenzivne poskuse prestrukturiranja podjetja.
Portal24; Foto: Porsche Newsroom/fotografije je simbolna