Na ljubljanski obvoznici bo Dars uvedel dinamično upravljanje hitrosti, s čimer želi izboljšati pretočnost prometa. Sistem naj bi se najprej začel uporabljati na zahodni vpadnici iz smeri Maribora proti prestolnici. Zaključek projekta načrtujejo konec julija.
Po besedah predsednika uprave Darsa Andreja Ribiča gre za sistem, ki v realnem času spremlja prometne razmere in na podlagi podatkov sproti prilagaja dovoljeno hitrost. Z uvedbo te rešitve želijo zmanjšati zastoje in povečati pretočnost, zlasti na najbolj obremenjenih delih cestnega omrežja.
Sistem bo začel s prilagajanjem hitrosti že približno 20 kilometrov pred vstopom na ljubljanski avtocestni obroč. Po navedbah Ribiča vozniki trenutno pogosto vozijo z visokimi hitrostmi (120 do 130 km/h), nato pa se tik pred obročem promet nenadoma ustavi. Po njegovem mnenju gre v veliki meri za tako imenovane “fantomske zastoje”, ki bi jih dinamična prilagoditev hitrosti lahko omilila.
V okviru novega sistema bo nameščenih okoli 60 senzorjev, ki bodo neprekinjeno spremljali gostoto in tok prometa. Na podlagi teh informacij bo sistem prek elektronskih opozorilnih tabel voznikom predlagal znižanje hitrosti že na vstopnih točkah. Glavni cilj je zmanjšanje števila nenadnih zaviranj, kar pogosto vodi v verižne reakcije in prometne zamaške.
Ne spreglejte
Kot je pojasnil Ribič, Dars pričakuje, da bo z uvedbo dinamičnega prilagajanja hitrosti pretočnost na najbolj obremenjenih odsekih boljša za približno pet odstotkov. Ob tem je poudaril, da je ta odstotek pomemben, saj lahko občutno prispeva k boljši pretočnosti prometa v konicah, zlasti v jutranjih urah na vpadnicah proti mestu.
Možnost širitve sistema tudi na druga območja
Če se bo ukrep izkazal za učinkovitega, ga v Darsu nameravajo razširiti tudi na druge dele cestnega omrežja, predvsem tam, kjer potekajo gradbena dela. Izboljšanje pretočnosti bi bilo koristno tudi v teh primerih, je dejal Ribič.
Projekt naj bi bil v celoti zaključen konec julija, do takrat pa bo uveden tudi informacijski sistem za sprotno obveščanje voznikov. Za uvajanje ukrepa je predvidena tudi večja prisotnost policije, predvsem v začetni fazi, ko bodo uporabniki cest še navajeni na novosti.
Predstavniki Darsa pričakujejo, da bodo nekateri vozniki spoštovali nove omejitve šele ob doslednem nadzoru. “Kot smo opazili pri uvedbi tretjega pasu, je bila sprva potrebna tudi pomoč policije,” je dejal Ribič in dodal, da bo podobno verjetno tudi pri tokratni spremembi.
Zato v začetku uvajanja sistema načrtujejo okrepljeno sodelovanje s Policijo, ki bo z nadzorstvom pomagala uveljaviti nova pravila. Vozniki bodo o spremembah dodatno obveščeni preko prometnih informacijskih kanalov in signalizacije ob cestišču.
Po ocenah Darsa bi lahko sistem dolgoročno prispeval k večji varnosti in manjšemu številu prometnih nesreč, predvsem pa k zmanjšanju vsakodnevnih zastojev na ljubljanskem avtocestnem obroču.
Foto: Edvard Kadič X