Volkswagen je potrdil, da se trenutna generacija njihovega paradnega SUV-ja Touareg končuje s posebno izdajo, imenovano „FINAL EDITION“. Kot so pojasnili v podjetju, „bo model mogoče naročiti do konca marca 2026, nato pa bodo strankam dostavljeni zadnji primerki“. S tem se zaključuje več kot dve desetletji dolga zgodba uspeha, ki se je začela leta 2002, ko je Volkswagen prvič stopil v segment premium SUV-jev.

„V treh generacijah je bilo prodanih več kot 1,2 milijona enot,“ so poudarili pri Volkswagnu. Dodali so, da „bo proizvodnja Touarega z motorjem z notranjim zgorevanjem zaključena leta 2026“. Cena za posebno izdajo „FINAL EDITION“ se začne pri 75.025 evrih.

V podjetju so navedli, da bo luksuzni SUV prepoznaven po številnih ekskluzivnih oblikovnih elementih. „Napis ‚FINAL EDITION‘ bo lasersko vgraviran na obrobe oken zadnjih vrat in vtisnjen v usnje prestavne ročice,“ so pojasnili. Večbarvna ambientalna osvetlitev bo serijska že od paketa opreme Elegance naprej, dodatno pa bo napis viden tudi v osvetljenih pragovih in na armaturni plošči.

Trenutni Touareg R eHybrid je najzmogljivejši model v Volkswagnovi ponudbi. „S Touaregom je znamka leta 2002 vstopila v nov segment vozil in s tem dvignila lastno raven prestiža,“ so spomnili pri Volkswagnu. SUV je hitro pridobil sloves zaradi kombinacije velikosti, zmogljivosti in tehnološke dovršenosti.

Z leti je Touareg postal sinonim za zanesljivost in napredne rešitve, ki so se kasneje prenesle tudi v manjše modele. „Tehnologija luksuznega razreda je postala dostopna širšemu krogu kupcev,“ so poudarili v podjetju. Touareg je trenutno na voljo v 39 državah, pri čemer Evropa in zlasti Nemčija ostajata ključna trga.

Pogled nazaj: tri generacije Touarega

Touareg I (2002–2009)
Prva generacija je postala uspešnica že ob začetku prodaje jeseni 2002. „Zahvaljujoč inovacijam, kot sta elektromehanska stabilizacija nagibanja in zračno vzmetenje s šestimi nastavitvami, je bil Touareg eden najbolj cenjenih SUV-jev,“ so pojasnili pri Volkswagnu. Vozilo je omogočalo vožnjo skozi vodo do globine 58 centimetrov in premagovanje klancev z nakloni do 45 stopinj.

Najzmogljivejši model, Touareg V10 TDI, je razvil 230 kW (313 KM) in 750 Nm navora, s čimer je 2,5-tonski SUV pospešil do 100 km/h v 7,8 sekunde. Do leta 2009 je bilo prodanih več kot 471.000 enot.

Touareg II (2010–2018)
Druga generacija je prinesla večje mere, več udobja in športnejši videz. „Ob lansiranju leta 2010 je Volkswagen predstavil svoj prvi hibrid – Touareg 3.0 V6 TSI Hybrid,“ so navedli pri proizvajalcu. Kombinirana moč 279 kW (380 KM) in povprečna poraba 8,2 litra sta takrat postavljali nove standarde.

Z več kot 483.000 prodanimi primerki je Touareg II dokazal, da lahko združi robustnost SUV-ja z udobjem luksuzne limuzine.

Touareg III (od 2018 dalje)
Tretja generacija je prinesla popolno digitalizacijo kabine in uporabo lažjih materialov. „Z aluminijasto karoserijo in daljšo medosno razdaljo se je Touareg preoblikoval v najbolj tehnološko napreden SUV v zgodovini znamke,“ so poudarili pri Volkswagnu.

Od leta 2020 je vodilni model Touareg R Hybrid s sistemsko močjo 340 kW (462 KM) postal simbol nove dobe. Do danes je bilo prodanih več kot 265.000 vozil tretje generacije.

Rekordi in mejnik v zgodovini Touarega

Touareg je bil skozi leta v središču številnih odmevnih dosežkov. Med drugim je kot dirkalnik Race Touareg trikrat zapored zmagal na reliju Dakar (2009, 2010, 2011). „Njegova robustnost, štirikolesni pogon in zanesljivost so mu prinesli status legende v terenskih dirkah,“ so navedli v Volkswagnu.

Leta 2005 je Touareg Stanley postal prvo avtonomno vozilo, ki je zmagalo na ameriškem izzivu DARPA Grand Challenge. „Na 212-kilometrski poti skozi puščavo je Stanley prečkal cilj v šestih urah in 53 minutah brez človeškega posredovanja,“ so pojasnili. Vozilo je bilo opremljeno z laserskimi detektorji, GPS-om, stereo kamerami in programsko opremo, razvito v sodelovanju z raziskovalnimi centri.

Leto kasneje je Touareg V10 TDI postavil svetovni rekord, ko je vlekel Boeing 747, težak 155 ton. „Kljub dodatni štiritonski obremenitvi je uporabljal serijski motor, menjalnik in zračno vzmetenje,“ so izpostavili.

Leta 2011 je Touareg znova dokazal svojo vzdržljivost, ko je ekipa Rainerja Zietlowa v 11 dneh, 17 urah in 22 minutah prevozila 22.750 kilometrov dolgo Panamericano od Argentine do Aljaske. „Prečkali smo 17 držav in vsa podnebna območja – od puščave do ledenih cest,“ so takrat povedali udeleženci.

V dveh desetletjih se je Touareg razvil iz tehničnega eksperimenta v globalno prepoznaven simbol znamke. „S Touaregom in limuzino Phaeton je Volkswagen prvič vstopil v premium razred,“ so poudarili predstavniki podjetja.

S predstavitvijo različice „FINAL EDITION“ se zaključuje pomembno poglavje v zgodovini nemškega proizvajalca, ki se zdaj pripravlja na prehod v dobo električnih vozil.

Anja Kadič

Foto: Volkswagen

Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/volkswagen-proizvodnjo-touarega-zakljucuje-z-izdajo-final-edition/