Pri Dacii so razkrili obsežno prenovo štirih ključnih modelov: Sandera, Sandera Stepwaya, Joggerja in Logana. Vozila, ki veljajo za temelj uspeha znamke v Evropi in na mednarodnih trgih, bodo po navedbah proizvajalca prinesla več tehnologije, učinkovitejše motorje in osvežen dizajn.

„Sandero je že od leta 2017 najbolje prodajani avtomobil med zasebnimi kupci v Evropi,“ so poudarili pri Dacii. V letu 2024 je Sandero dosegel nov mejnik, saj je postal tudi najbolje prodajan avtomobil v Evropi na splošno, s prodanimi 309.392 enotami, kar pomeni 14,5-odstotno rast v primerjavi z letom prej.

Jogger je v istem letu dosegel 96.440 prodanih primerkov, kar je 2,4 odstotka več kot leta 2023. Logan pa ostaja ena od osrednjih kart znamke na mednarodnih trgih.

Prenovljeni Sandero, Stepway, Jogger in Logan prvič prevzemajo novo LED-svetlobno podobo znamke. „Nova oblika žarometov z obrnjenim črkovnim znakom T podčrtuje robustnost vozil,“ so pojasnili.

Sprednji del prinaša nov odbijač, masko in žaromete, ki so zasnovani kot enoten element. Zadaj so prenovljene luči v obliki pikslov, pri modelu Jogger pa so zasnovane kot podaljšek zadnjega stekla prtljažnih vrat.

Posebej izrazit je Sandero Stepway, kjer nova črna matirana zaščitna letvica povezuje zadnje luči z odbijačem. Na Stepwayu in Joggerju je uporabljena plastika Starkle®, material, ki vsebuje 20 odstotkov recikliranih delcev.

Kot novosti prihajata dve karoserijski barvi – jantarno rumena in pesek (Sandstone). Vozila bodo glede na različico opremljena tudi z novimi aluminijastimi platišči ali pokrovi platišč ter serijsko z »shark fin« anteno.

Notranjost s poudarkom na tehnologiji in trpežnosti

Tudi notranjost je osvežena. Vpadljive so prezračevalne reže v obliki obrnjenega T, na voljo pa so novi, odpornejši materiali na sedežih, armaturni plošči in vratih.

„Sedeži so po novem oblečeni v bolj trpežne tkanine,“ so dodali. Jogger, Sandero in Logan dobijo črno blago, Stepway pa svetlo modro. Višje stopnje opreme prinašajo modro džins prevleko, medtem ko ekstremna različica ohranja pralno zeleno-črno mikrovlakno.

Ergonomija novega volana je izboljšana, različice s hibridnim pogonom in novim Eco-G 120 so opremljene tudi z elektronsko ročico E-Shifter in obvolanskimi ročicami.

Vsi štirje modeli bodo dobili prenovljeno ponudbo multimedijskih rešitev. Osnovni paket Media Control vključuje povezavo Bluetooth, štiri zvočnike, USB-C vhod in nosilec za telefon. Nadgrajeni sistem Media Display prinaša 10-palčni zaslon na dotik ter brezžično povezljivost z Apple CarPlay in Android Auto.

Najbogatejši paket Media Nav Live dodaja še navigacijo z osmimi leti brezplačnih posodobitev kart in prometnimi informacijami v realnem času. „Vsi kupci iščejo napredne povezave, a nimajo enakih potreb, zato ohranjamo večstopenjsko ponudbo,“ so pojasnili pri proizvajalcu.

Kot novost prihaja tudi indukcijsko brezžično polnjenje pametnih telefonov, serijsko pri višjih paketih Joggerja, drugod pa opcijsko.

Novosti pri motorjih: hibridi in LPG

Največja tehnična novost je uvedba hibridnega pogona Hybrid 155. Ta bo že na voljo pri Joggerju, Sandero Stepway pa ga bo prejel konec leta 2026. Pogonski sklop združuje 1,8-litrski bencinski motor s 109 KM, dva elektromotorja in 1,4 kWh baterijo. Sistem razvije 155 KM in 170 Nm navora.

„Hibrid 155 omogoča do 80 odstotkov mestne vožnje v povsem električnem načinu,“ so poudarili. V primerjavi s prejšnjim hibridom 140 naj bi poraba in emisije padle za okoli 10 odstotkov.

Druga velika novost je Eco-G 120, prvi LPG motor znamke s samodejnim menjalnikom. Gre za 1,2-litrski trivaljnik s 120 KM, ki ga je mogoče kombinirati s šeststopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Posodobljeni LPG rezervoarji so večji, s čimer se doseg v plinskem načinu poveča za 20 odstotkov – pri Sanderu in Loganu na 1590 kilometrov, pri Stepwayu in Joggerju na 1480 kilometrov.

Na voljo bo tudi izboljšan bencinski motor TCe 100 za Sandero in Logan, ki zdaj razvije 100 KM namesto prejšnjih 90.

Več varnosti in udobja

Prenovljeni modeli prinašajo tudi nove varnostne sisteme. Vsi so zdaj opremljeni z nadgradnjami, ki izpolnjujejo zadnje evropske standarde. Med njimi so samodejno zaviranje v sili z zaznavanjem pešcev, kolesarjev in motoristov ter opozorilo na utrujenost voznika.

Na voljo je tudi paket Driving Pack, ki vključuje samodejne luči, kamere za pregled okolice vozila pri nizkih hitrostih ter električno zložljiva ogledala. Standardno bo ta paket na voljo pri Joggerju v višji opremi, drugod pa opcijsko.

Kupcem je namenjen še gumb »My Safety«, ki omogoča shranjevanje najljubših nastavitev asistenčnih sistemov. „Želeli smo, da ima voznik hiter dostop do svojih priljubljenih konfiguracij,“ so pojasnili pri Dacii.

Pri Dacii poudarjajo tudi trajnostni vidik. Plastika Starkle®, uporabljena na zaščitnih elementih, je sestavljena iz 20 odstotkov recikliranih materialov in ni dodatno lakirana, s čimer zmanjšuje ogljični odtis in je odpornejša na praske.

Notranjost dopolnjuje sistem YouClip, ki omogoča pritrjevanje dodatkov, kot so držala za tablice, torbice, ovitki za očala ali vrečke za nakupovanje. Vsak model ima več pritrdilnih točk, pri Joggerju tudi v prtljažniku.

„Želeli smo zagotoviti praktičnost in hkrati robustnost v vsakdanjem življenju,“ so še navedli pri Dacii.

Anja Kadič

Foto: Renault SAS

Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/dacia-prenavlja-sandero-stepway-jogger-in-logan-vec-tehnologije-novih-motorjev-in-prenovljene-zunanjosti/