Švedski proizvajalec električnih vozil Polestar je predstavil obsežne tehnične nadgradnje svojega paradnega SUV-ja Polestar 3. Modelno leto 2026 prinaša novo 800-voltno električno arhitekturo, povečano moč motorjev, hitrejše polnjenje in bistveno večjo procesorsko zmogljivost osrednjega računalnika.

Izvršni direktor Michael Lohscheller je ob predstavitvi poudaril: „Nadgradnje Polestarja 3 so tako obsežne, da je kot povsem nov avtomobil.“ Dodal je, da družba s tem „še naprej izpolnjuje svojo zavezo, da strankam zagotavlja dodatno vrednost prek posodobitev programske in strojne opreme“.

Ključna novost je uvedba 800-voltne električne arhitekture, ki jo Polestar prvič vgrajuje v SUV Polestar 3. Kot so pojasnili pri podjetju, ta tehnologija omogoča polnjenje z enosmernim tokom do 350 kW. Baterija se tako lahko napolni od 10 do 80 odstotkov v približno 22 minutah, kar je po njihovih besedah „več kot 25 odstotkov hitreje kot doslej“.

Pri Polestarju so dodali, da nova zasnova povečuje tudi učinkovitost. Vozilo naj bi po ciklu WLTP doseglo do šest odstotkov boljši rezultat. Ob tem se uvajajo novi litij-ionski baterijski sklopi proizvajalca CATL – 92 kWh za različico z zadnjim motorjem ter 106 kWh za modela z dvojnim motorjem in Performance. „Hitrejše polnjenje in večja učinkovitost skupaj pomenita še boljše sposobnosti Polestarja 3 na dolgih razdaljah,“ so navedli.

Nov motor in več moči

Poleg baterijskega sklopa je Polestar temeljito prenovil tudi pogonski sklop. Vse različice so zdaj opremljene z novim sinhronskim zadnjim motorjem s trajnim magnetom, ki je bil razvit znotraj podjetja. Kot so poudarili, „nova zasnova zagotavlja večjo moč in premika ravnovesje v smeri večje pristranskosti na zadnji del vozila“.

V različici Performance skupna moč doseže do 500 kW. Sprednji motor je hkrati pridobil možnost samodejnega izklopa, ko ni potreben. „To rešitev smo prenesli iz modela Polestar 2 in tako dodatno povečali učinkovitost pri vsakodnevni vožnji,“ so pojasnili.

Tehnične izboljšave spremljajo tudi mehanske spremembe. Posodobljeni stabilizatorji in nova programska oprema za krmiljenje prinašajo po besedah proizvajalca „še bolj neposredno in privlačno vozno izkušnjo v vseh različicah“.

Osemkrat večja računalniška moč

Polestar 3 ostaja programsko definirano vozilo, ki ga zaznamuje močan osrednji računalnik. Za modelno leto 2026 je nameščen procesor NVIDIA DRIVE AGX Orin, ki nadomešča prejšnjo enoto Xavier. Po podatkih proizvajalca se je zmogljivost povečala s 30 na 254 bilijonov operacij na sekundo.

„Preskok z več kot osemkrat večjo računsko močjo omogoča hitrejše in inteligentnejše upravljanje varnostnih sistemov, baterije in senzorjev,“ so poudarili pri Polestarju. Obenem so napovedali, da bo nova strojna oprema na voljo tudi obstoječim lastnikom Polestarja 3, in sicer kot brezplačna naknadna nadgradnja od začetka leta 2026.

Nova struktura opreme in paketi

Ob lansiranju modelnega leta 2026 Polestar uvaja prenovljeno strukturo opreme. Na voljo bodo tri osnovne različice: z zadnjim motorjem, z dvojnim motorjem in Performance. „S tem kupcem ponujamo jasnejšo razmejitev med različicami,“ so navedli.

Za osnovni model so optimizirali velikost baterije. Aktivno zračno vzmetenje ostaja standard pri izvedbi Performance, pri dvojnem motorju pa postaja dodatna možnost. Poseben vizualni element bodo tudi varnostni pasovi: enobarvni črni pri osnovni različici, črni z zlato črto pri dvojnem motorju ter povsem zlati pri Performance.

Prenovljena strategija paketov vključuje nov paket Climate, ki prinaša ogrevane zadnje sedeže, volan in metlice brisalcev. Paket Prime združuje pakete Pilot, Plus in Climate, skupaj z zatemnjenimi zadnjimi stekli. Avdio sistem Bowers & Wilkins z vgrajenimi zvočniki v vzglavnikih in aktivnim odpravljanjem hrupa je na voljo kot samostojna izbira ali kot del paketa Plus.

Oblikovno je Polestar 3 deležen manjših sprememb. Dodana je nova kovinska barva Storm, ki nadomešča dosedanjo Thunder. Tudi grafika na vratih je prenovljena, saj zdaj vključuje oznako različice in večjo pisavo imena Polestar 3.

V notranjosti je standardno oblazinjenje nadgrajeno z materialom Bio-attributed MicroTech v barvi Charcoal, ob tem pa se dodaja aluminijast dekor, ki je bil prej na voljo le kot opcija.

Zaradi velikega povpraševanja in razprodanih zalog prejšnje izvedbe bo Polestar 3 najprej na voljo na britanskem trgu. Kot so sporočili iz podjetja, „bodo drugi trgi sledili pozneje“.

Anja Kadič

Foto: Polestar

Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/polestar-predstavil-prenovljeni-suv-do-500-kw-moci-in-polnjenje-v-22-minutah/