Pri Mercedes-Benzu aerodinamika ni le tehnična disciplina, temveč ključ do večje učinkovitosti in boljših voznih lastnosti. „Zmanjšanje koeficienta upora za samo 0,01 lahko na dolgih razdaljah poveča doseg električnega vozila za približno 2,5 odstotka,“ poudarjajo pri znamki. Na letni razdalji 15.000 kilometrov to pomeni kar 375 dodatnih kilometrov brez dodatnega polnjenja.

Zato ni presenetljivo, da je prav Mercedes-Benz že desetletja med vodilnimi na področju aerodinamičnih inovacij. Od rekordnega W 125 iz leta 1937 in 540 K Streamlinerja iz leta 1938, do koncepta C111-III iz sedemdesetih let ter prelomnega W124 iz leta 1984, ki je kot prvi serijski avtomobil presegel mejo koeficienta Cd 0,30. V novejši zgodovini so prelomni modeli CLA (2013, Cd 0,22), EQS (0,20) in najnovejši CLA z EQ tehnologijo (0,21).

Mercedes-Benz je pionir tudi v raziskavah aerodinamike. Že leta 1943 so v Untertürkheimu odprli prvi veliki avtomobilski vetrovnik na svetu. „Veliki vetrovnik je v uporabi še danes in predstavlja temeljno orodje za optimizacijo učinkovitosti,“ pravijo pri znamki.

Leta 2013 so v razvojnem centru Sindelfingen dodali še aeroakustični vetrovnik, ki omogoča simulacijo različnih voznih pogojev in prispeva k izboljšanju udobja ter zmanjšanju hrupa v kabini. Mercedes-Benz se ne osredotoča zgolj na zmanjševanje zračnega upora, temveč tudi na aeroakustiko, ohranjanje čistoče vozila in udobje pri vožnji z odprto streho.

VISION EQXX in AMG GT XX: dva pristopa, en cilj

Posebno poglavje predstavlja VISION EQXX, ki je leta 2022 predstavil koeficient upora Cd 0,17 – manjši kot pri ameriški nogometni žogi. Njegov cilj je bil raziskati skrajno učinkovitost in postaviti nove standarde električne mobilnosti.

Po drugi strani pa je bil AMG GT XX osredotočen na stabilnost pri visokih hitrostih. Avgusta 2025 je na testni stezi v Nardòju zaradi vrednosti Cd 0,19 in inteligentne aerodinamike postavil 25 svetovnih rekordov na dolge proge, tudi pri hitrostih nad 300 km/h.

Aerodinamika pri Mercedes-Benzu je vedno v ravnovesju med učinkovitostjo, varnostjo in užitkom v vožnji,“ poudarjajo in dodajajo, da je to temeljni del identitete znamke.

Novi CLA: aerodinamična natančnost v praksi

Najboljši primer sodobne optimizacije je novi električni CLA, ki s koeficientom upora Cd 0,21 dosega vrhunske vrednosti v svojem razredu.

Inženirji so se posvetili tudi najmanjšim podrobnostim:

  • Platišča: prvič so predstavili dvobarvni celotni pokrov lahkih aluminijastih platišč, ki v primerjavi s klasičnimi prinašajo do 15 točk Cd izboljšave.
  • Spojlerji koles: natančno oblikovani elementi pred sprednjo in zadnjo osjo zmanjšujejo turbulenco okoli pnevmatik.
  • Maska in žarometi: spoji so optimalno nameščeni in delno zatesnjeni, kar zmanjšuje prehode zraka.
  • Podvozje: skoraj popolnoma zaprto, z gladko obdelavo in dodatnimi pokrovi krmilnih ročic.
  • Difuzor: Mercedes-Benz celo prilagodi obliko difuzorja glede na to, ali ima vozilo nameščeno vlečno kljuko ali ne.

Majhne podrobnosti lahko prinesejo velike učinke – vsak Cd šteje,“ pojasnjujejo inženirji, ki so sodelovali pri razvoju.

Mercedes-Benz s svojo tradicijo aerodinamičnih inovacij znova potrjuje, da je učinkovitost več kot le tehnologija – je filozofija znamke. Od rekordov na avtocestah tridesetih let do futurističnih prototipov današnjega časa je cilj jasen: doseči več udobja, varnosti in dosega z manjšim uporom zraka.

Aerodinamika tako ostaja eno ključnih področij, kjer Mercedes-Benz ne le ohranja vodilno vlogo, temveč nenehno postavlja nove standarde v avtomobilski industriji.

Anja Kadič

Foto: Mercedes-Benz

Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/mercedes-benz-manjsi-zracni-upor-vecja-ucinkovitost-manjsa-poraba-goriva/