Zaprtje zračnega prostora: Koliko potovalno industrijo stane vojna v Ukrajini?
Zaradi naraščajočih napetosti med Rusijo in zahodnimi državami po ruski invaziji na Ukrajino, so številne države začele zapirati svoj zračni prostor za ruske letalske družbe. Ta poteza prinaša dodatne stroške letalskim prevoznikom, ki so prisiljeni uporabljati daljše poti. Stroški se za letalske prevoznike, ki morajo preusmeriti svoje lete, gibljejo med 3.600 in 10.800 evri na uro, odvisno od velikosti letala in cene goriva.
V nedeljo sta Evropa in Kanada napovedali zaprtje svojega zračnega prostora za ruska letala, kar je povečalo pritisk na ZDA, naj sledijo temu ukrepu. Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen je izjavila: “Zapiramo zračni prostor EU za Ruse.” Kanadski minister za promet Omar Alghabra pa je dodal, da Kanada zapira svoj zračni prostor za vsa ruska letala, da bi Rusijo pripisala odgovornosti za neizzvan napad na Ukrajino.
Evropska unija je ukrepala po tem, ko je veliko njenih držav članic izjavilo, da ruskim letalom prepovedujejo letenje ali nameravajo to storiti. Belgijski premier Alexander De Croo je tvitnil, da je evropsko nebo “odprto za tiste, ki povezujejo ljudi, ne za tiste, ki želijo brutalno napadati.” Nizozemski minister za infrastrukturo in vodovod Mark Harbers pa je dejal: “V nizozemskem zračnem prostoru ni prostora za režim, ki uporablja nepotrebno in brutalno nasilje.”
Nasprotovanje zapiranju zračnega prostora
Peščica evropskih držav, vključno s Španijo, Grčijo in Turčijo, se je sprva upirala zaprtju svojega zračnega prostora, vendar so kasneje podprle odločitev Evropske unije. Robert Mann, svetovalec za letalstvo iz New Yorka, je dejal, da bodo poteze Evropske unije in Kanade povzročile dodatni pritisk na ZDA, da prepovedo ruske lete: “Težko je razumeti, zakaj smo zadnji, ki se selimo, tako operativno kot finančno.”
Rusija se je odzvala s prepovedjo poletov iz več evropskih držav, ruska letalska družba S7 pa je prekinila lete v Evropo. V nedeljo popoldne se je letalo ruskega nacionalnega prevoznika Aeroflot, ki je letelo iz Moskve v New York, vrnilo nazaj, potem ko je letelo nad Norveško, saj je bilo namenjeno preletu Kanade.
Letalska industrija, ki se že tako spopada z izzivi po velikih izgubah zaradi pandemije COVID-19, bo morala sedaj nositi dodatne stroške zaradi podaljšanih poti. Letalske družbe v ZDA in Evropi pričakujejo, da bodo to poletje letala napolnile s čezatlantskimi turisti. Helane Becker, letalska analitičarka pri Cowen, je izjavila, da še naprej pričakuje veliko povpraševanje po potovanjih iz ZDA v zahodno Evropo, vendar bodo potovanja v vzhodno Evropo omejena.
Globalne napetosti
Globalne napetosti že zdaj povzročajo dodatne stroške za letalske družbe. Let American Airlines iz Delhija v New York se je moral ustaviti v Bangorju v zvezni državi Maine, da bi natočil gorivo, ker je njegova nova pot, ki zaobide jug Rusije, daljša. Ian Petchenik, tiskovni predstavnik službe za sledenje Flightradar 24, je dejal, da je preusmerjenih “na ducate” tovornih letov iz Anchoragea na Aljaski, ki bi običajno leteli čez vzhodno Rusijo.
Prevoznik tovora FedEx je začasno prekinil lete v Rusijo, vendar nadaljuje z zagotavljanjem storitev znotraj Rusije in med Rusijo ter drugimi državami, kjer razmere to dopuščajo. Delta Air Lines je prekinila partnerstvo z Aeroflotom, kar pomeni, da letalski družbi ne prodajata več sedežev na letih druga druge.
[Vir: Euronews]; Portal24; Foto: Pexels