Voditelji svetovnega turizma o prihodnjih trendih in okrevanju
Vodilni v turistični industriji so se zbrali na svetovni turistični borzi v Londonu, da bi razpravljali o trenutnih trendih in prihodnosti panoge. Dogodek je pomembna platforma za predstavitev razvoja na področju potovanj in turizma.
Na srečanju v Londonu, ki se ga je udeležilo več tisoč ljudi, so bila v ospredju pogajanja, razprave in diskusije, saj si panoga opomore od posledic pandemije COVID-19. Dave Goodger, direktor za regijo EMEA pri podjetju Tourism Economics, je opazil pomemben razvoj dogodkov. Opozoril je, da so prostočasna potovanja skoraj na vrhuncu leta 2019. To pomeni izjemno okrevanje.
Kljub izzivom, ki vključujejo gospodarsko nestabilnost in geopolitične napetosti, se panoga sooča z dodatnimi preizkušnjami, kot so ekstremni vremenski dogodki. Ti dogodki zajemajo požare v naravi, zlasti v destinacijah, kot je Grčija. Kljub temu je okrevanje panoge še vedno izjemno. Dimitris Frangakis, generalni sekretar grške nacionalne turistične organizacije, je izpostavil dolgoročni izziv podnebne krize. Opredelil je grško zavezanost okoljski trajnosti. Hkrati je poudaril prilagajanje podnebnim spremembam. Cilj je doseči znaten napredek do leta 2030.
Valencia v Španiji je vrhunska turistična destinacija, znana po slikovitih plažah, bogati zgodovini in zavezanosti trajnostnemu turizmu. Zaradi prizadevanj na tem področju si je mesto prislužilo naziv zelene prestolnice Evrope 2024.
Carlos Mazón Guixot, predsednik regionalne vlade v Valencii, izpostavlja preoblikovanje starega rečnega izvira v bujno zeleni bulvar. Poudarja naložbe Valencie v javni promet in nove energetske tehnologije. Ugotavlja, da so te naložbe dolgoročne zaveze. Niso le začasni ukrepi.
O strategijah turizma tudi Hrvaška
Zaradi pandemije je upravljanje števila turistov postalo ključnega pomena za trajnostni razvoj. Benetke, ki se borijo proti prekomernemu turizmu, nameravajo prihodnje leto uvesti davek v višini pet evrov za enodnevne obiskovalce. Podobno Hrvaška razmišlja o strategijah za upravljanje turizma, zlasti v mestih, kot je Dubrovnik. Martina Srnec, predstavnica Hrvaške turistične skupnosti, poudarja pomen ohranjanja. Poudarja vlogo lokalnih oblasti pri teh prizadevanjih. Nosilci odločanja so ključnega pomena pri ohranjanju sedanjega stanja v državi.
Tajska se v turizmu preusmerja s kvantitete na kakovost. Siripakorn Cheawsamoot, namestnik guvernerja tajskega organa za turizem, je izrazil strateško usmeritev. Država daje prednost povečanju porabe turistov. Hkrati si prizadeva za razpršitev obiskovalcev na manj znana območja in njihovo vključitev v lokalne skupnosti.
Glede na raziskave World Travel Market se preference potnikov spreminjajo, saj milenijci in generacija Z vse bolj iščejo edinstvena doživetja. Vasyl Zhygalo, direktor portfelja pri World Travel Market, opaža trend “počasnih počitnic” – daljših in bolj izkustvenih bivanj namesto kratkih, običajnih počitnic.
Maroko, ki želi do leta 2030 podvojiti število turistov, izkorišča ta premik. Fatim-Zahra Ammor, maroška ministrica za turizem, opozarja na vse večje povpraševanje po pristnih doživetjih v naravi, lokalni kulinariki in vključevanju skupnosti.
Ker svetovna potovalna in turistična industrija v prihodnjih letih pričakuje popolno okrevanje, se prilagaja tudi spreminjajočim se trendom in prednostnim nalogam, ko gleda v leto 2024 in naprej.