freepick

Se avtomobilska industrija iz Evrope seli v ZDA?

Visoke cene energije in birokracija vse bolj motita ​​proizvajalce avtomobilov. Zato vse več vlagajo v ZDA, ki z izdatnimi subvencijami spodbujajo širitev elektromobilnosti.

“Obstoječe proizvodnje ne bomo selili v ZDA. Toda bolj verjetno je, da bomo naslednje tovarne zgradili v Ameriki. Obstaja tveganje, da bo Evropa zaradi te prerazporeditve izgubila,” izjava Klausa Rosenfelda, vodje Schaefflerja, četrtega največjega proizvajalca avtomobilskih delov v Nemčiji z več kot 80.000 zaposlenimi po vsem svetu, odraža pomemben trend: avtomobilska industrija svojo proizvodnjo iz Nemčije in drugod po Evropi vse bolj pomika na Kitajsko in v Severno Ameriko.

“Razlogov, zakaj avtomobilska industrija zapušča Nemčijo in Evropo, je veliko,” je za DW povedal Stefan Schneeberger, vodja svetovalnega podjetja Berullys Strategy Advisors, specializiranega za avtomobilsko industrijo .

Glavni razlog za selitev je draga energija. Cene električne energije v EU so dvakrat do trikrat višje kot v ZDA. A v prid selitvi govorijo tudi strožje regulativne zahteve, ki jim je panoga izpostavljena v EU in Nemčiji. In seveda so mamljive tudi subvencije, ki jih trenutno ponujajo ZDA. Vendar so te milijarde subvencij povezane s podnebnimi tehnologijami, kot je elektromobilnost.

Subvencije ZDA samo za podnebju prijazne tehnologije

Zaradi načrtov o selitvi proizvodnje bo padlo tudi število avtomobilov, ki naj bi jih v obdobju od 2023 do 2029 proizvedli v Evropi, kaže trenutna analiza Berullysa. Toda ta trend po drugi strani povzroča veliko bolj pozitivne napovedi za druge regije sveta. Pričakuje se celo, da bo svetovna proizvodnja vozil rasla, čeprav šibkejša od napovedane leta 2021.

“Trenutne napovedi kažejo negativne učinke zunanjega šoka, ki ga je povzročila vojna v Ukrajini, ter popravke preveč optimističnih napovedi iz leta 2021 glede na konec omejitev, povezanih s pandemijo in krizo čipov,” pojasnjuje Schneeberger.

Izguba 100.000 delovnih mest v Nemčiji

Po analizi se v prihodnjih letih med Nemčijo in ZDA pričakuje razlika v proizvodnji okoli štirih milijonov vozil. Premestitve, kot sta jih nedavno napovedala Audi in Ford, bi ta trend še okrepile. Posledično so predvidene izgube do 100.000 neposredno prizadetih delovnih mest in padec bruto domačega proizvoda (BDP) v Nemčiji za 0,6 odstotka v letu 2029.

V tem kontekstu vodja projekta Schneeberger poudarja, da je pomen avtomobilske industrije v Nemčiji večji kot v sosednjih evropskih državah.

Tu je njegov delež skoraj pet odstotkov BDP, kar pomeni, da bo upad še posebej prizadel nemško gospodarstvo. Poleg tega pada konkurenčna prednost nemških proizvajalcev avtomobilov in avtomobilskih delov, ki je bila povezana predvsem z motorji z notranjim izgorevanjem.

Amerika potrebuje tudi električne avtomobile

A to je že skoraj preteklost. Kajti širitev alternativnih pogonov je poleg digitalizacije eden od megatrendov v avtomobilski industriji. V ZDA je prav tako videti konec motorjev z notranjim zgorevanjem, a še vedno počasneje kot v Evropi ali na Kitajskem.

Za primerjavo: v Nemčiji je trenutno dobrih 14 odstotkov novih registriranih vozil izključno električnih, na Kitajskem, največjem trgu električnih avtomobilov, 21 odstotkov, v ZDA pa manj kot šest odstotkov.

To bi se lahko v bližnji prihodnosti bistveno spremenilo. “Časi, ko so bila električna vozila fenomen omejen na zahodno obalo ZDA, so preteklost,” je za DW povedal Henning Ludes, ameriški strokovnjak za avtomobilski trg in partner pri Berylls Strategy Advisors.

Po besedah ​​Ludesa, ki je sodeloval pri ustrezni analizi, ZDA že neposredno tekmujejo z Evropo za drugo mesto kot najpomembnejši svetovni trg za električne avtomobile, takoj za Kitajsko. Prodaja tovrstnih vozil naj bi leta 2030 v ZDA presegla šest milijonov enot letno, kar ustreza približno 40-odstotnemu tržnemu deležu.

“Nedavne objave Ministrstva za energijo ZDA o strožjih standardih varčevanja z gorivom in napoved Agencije ZDA za varstvo okolja (EPA) o omejevanju emisij CO2 bi lahko povečale tržni delež električnih avtomobilov v ZDA do leta 2030 na kar 60 odstotkov,” pravi Ludes.

Največji izziv za nemška podjetja bodo posebne potrebe ameriških kupcev, ki elektromobilnosti niso dobro seznanjeni. To vključuje posebne modele vozil. “V nasprotju z Evropo bodo SUV in pickupi predstavljali več kot 75 odstotkov trga čisto električnih avtomobilov. Fordov tovornjak F-150 ostaja najbolje prodajano vozilo na trgu ZDA,” pravi Ludes.

vir Foto: Freepick