Nove naložbe za preobrazbo avtomobilske industrije v Sloveniji
Misija GREMO je ključni projekt za slovensko gospodarstvo, ki bo pripomogel k zeleni in digitalni preobrazbi avtomobilske industrije. Do leta 2030 se bo slovenska avtomobilska industrija preoblikovala v središče razvoja trajnostne mobilnosti v Evropi. Hidria Holding vodi projekt in poudarja, da bodo za brezogljično gospodarstvo potrebna velika vlaganja. Ta so ključna za ohranjanje tržnega položaja in inovativnosti.
Sodelujoči v Misiji GREMO si prizadevajo, da bi slovenska avtomobilska industrija do leta 2030 ustvarila 7,8 milijarde evrov prihodkov (lani 5,1 milijarde evrov). Zvišanje dodane vrednosti na zaposlenega je načrtovano na 90.000 € (lani je bilo 60.000 €). Vsi projekti Misije GREMO bodo temeljili na vsaj 100.000 € dodane vrednosti na zaposlenega. Premier Golob je izpostavil, da sodelovanje vlade pri Misiji GREMO dokazuje, da vlaganje v inovacije ni le prazna obljuba, temveč resnično pomembna prioriteta. Zviševanje dodane vrednosti in povečevanje zaposlenosti sta ključna za izboljšanje standarda celotne družbe.
Projekt zelenih in digitalnih sprememb
Država bo v naslednjih petih letih namenila do 200 milijonov evrov državne podpore za projekt zelenih in digitalnih sprememb v avtomobilski industriji. Ta vsota vključuje le sredstva za Misijo GREMO, ki bodo dopolnila preostale državne naložbe v industrijo. Golob verjame, da bo projekt s svojim uspehom pritegnil dodatna sredstva.
Poudaril je, da ima država velike načrte tudi za razvoj polnilne infrastrukture za elektrificirana vozila, pri čemer je treba upoštevati strateško lego Slovenije.
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport je sporočilo, da že izvajajo del zavez za sodelovanje v Misiji GREMO. Dva podjetja, ki sodelujeta v konzorciju, sta aprila dobila odobritev vlog za razvoj elektromotorskih pogonskih sistemov v avtomobilih v skladu z zakonom o spodbujanju investicij. Skupna višina odobritve znaša približno 30 milijonov evrov.
Partnerstvo in državna podpora
Predsednik nadzornega sveta Slovenskega avtomobilskega grozda, Radovan Bolko, poudarja, kako pomembna so vlaganja v preobrazbo avtomobilske industrije. Meni, da brez partnerstva in državne podpore ne bo dovolj sredstev za nujne velike naložbe v razvoj. Po njegovih besedah je ključno, da država nameni sredstva v proizvodno opremo, ne samo v razvoj. Ker je slednje mogoče lažje podpirati z obstoječimi instrumenti. Tanja Mohorič, direktorica Strateško razvojno inovacijskega partnerstva za mobilnost, je določila področja, kamor bodo usmerili raziskovalno-razvojna vlaganja za obdobje 2023-2030. To vključuje ukrepe za zakonodajo, globalne trende, pričakovanja trga, strategije podjetij in kompetence.
Sodelovanje ključno za učinkovit zeleni prehod
Na konferenci je generalna direktorica ACEA, Sigrid de Vries, preko videa pozdravila odločnost Slovenije pri zelenem prehodu v mobilnosti. Kot vzor je omenila projekt Misija GREMO.
Vendar pa je opozorila, da podjetja nimajo velikega vpliva na regulativno okolje, ki je eden največjih izzivov. Vsaka dodatna regulacija zmanjšuje konkurenčnost avtomobilskega sektorja, zato je pomembno, da odločevalci poskrbijo za ugodnejšo zakonodajo.
Direktor za mobilnostne politike pri organizaciji Hydrogen Europe, Darko Levičar, je poudaril, da je sodelovanje med regulatorji, gospodarstvom in civilno družbo ključno za učinkovit zeleni prehod v mobilnosti. Pri pripravi evropske zakonodaje je treba upoštevati raznolikost 27 držav.
Vir Foto: Pexels