Ljubljana: Za novo železniško postajo prispeli dve ponudbi obe okoli 250 milijonov evrov

V teku je drugo javno naročilo Direkcije za infrastrukturo za izbor izvajalca gradnje nove železniške postaje v Ljubljani, na katerega sta prispeli dve konkurenčni ponudbi. Konzorcij, vodi ga SŽ-Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, je predložil ponudbo v vrednosti nekaj manj kot 247 milijonov evrov z vključenim davkom. Drugo ponudbo je podala družba VOC Objekti, ki bi projektna dela izvedla za 259,6 milijona evrov.

Brez DDV so vrednosti ponudb skoraj 202,5 milijona evrov in nekaj več kot 212,8 milijona evrov, kar je razvidno iz objav na portalu javnih naročil. Obe ponudbi presegata začetno ocenjeno vrednost direkcije, ki je znašala 173,3 milijona evrov brez davka, oziroma približno 211,4 milijona evrov z davkom. Ta vrednost je bila postavljena ob razpisu v začetku marca.

V prejšnjem razpisu, objavljenem novembra preteklega leta, so prav tako sodelovali omenjeni konzorcij SŽ-Železniško gradbeno podjetje Ljubljana skupaj z Kolektor Iginom, CGP in GH Holdingom, ter VOC Celje. Ponudbi sta takrat znašali 260,8 milijona evrov in 295,2 milijona evrov z davkom. Brez davka so bile vrednosti 203,4 milijona evrov oziroma 230,3 milijona evrov. Obe ponudbi sta bili zavrnjeni kot previsoki, saj sta presegali ocenjeno vrednost, takrat postavljeno na 136,6 milijona evrov brez DDV.

Prenova in nadgradnja železniške postaje

Osrednji del prenove ljubljanske železniške postaje obsega gradnjo novega nadhoda s postajno dvorano, ki bo vključevala dvigala, tekoče stopnice in tekoče trakove, za lažji prehod med centrom mesta in Bežigradom. Prenovljena postaja bo nudila tudi prostor za prodajo vozovnic, čakalnico za potnike ter sanitarije. Skupna površina novih objektov nadhoda znaša 13.665 kvadratnih metrov.

Dodatno so načrtovane izboljšave tirne infrastrukture, prenova signalnovarnostnih naprav ter obnova in razširitev obstoječega podhoda. Ta bo vključeval dostope za kolesarje ter nove dvigale za dostop do peronov. Nadgradnja peronske infrastrukture bo vključevala tudi prilagoditve za gibalno ovirane osebe.

Trenutno poteka tudi prva faza nadgradnje železniške postaje, ki vključuje gradnjo nadomestnega železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto. V bližnji prihodnosti se pričakuje tudi začetek gradnje komercialnega projekta Emonika, ocenjenega na 350 milijonov evrov, katerega investitor je madžarska bančna skupina OTP. Ta projekt vključuje tudi gradnjo nove avtobusne postaje s strani Slovenskih železnic. Naslednja leta bo območje postaje živahno gradbišče, kjer se bodo izvajala obsežna dela na obnovi komunalne in cestne infrastrukture.

[Vir: STA]; Portal24; Foto: MOL